Utjamning generasjon kretser

A

amir81

Guest
hei alle
Jeg søker etter noen kretser å generere en Utjamning signal for en delta-sigma ADC.Jeg så en krets som brukte noen ikke i stigen form og deretter bruke den siste utgang som inngang (cmos blandet signal krets design av Jacob baker, vol-2, side 99).men når jeg simulerer den med hspice, vil det ikke fungere.noen ide?
er det noen gode oppslagsverk om kretser (ikke blokker) som genererer Utjamning støy for ADCs?
takk

En god Utjamning er ikke alltid en enkel ting å gjøre.Hvis du vil ha en tone uten 1ste rekkefølge sigma delta loop, søknad rett Utjamning er en ekte kunst.
Andre ordens modulator utjamning er mye enklere.Tredje og høyere bestillinger er ofte tilstrekkelig utjamna av deres enhet støy.
Hva slags sigma-delta loop bruker du?

Look ofr den gule sd boken (Norsworthy, Schreier, Temes, ....).Kapittel 3 omhandler ledig toner og utjamning.Hvis du bruker sd for audio program, må du vite hvordan du kan oppdage inaktiv toner og enn å finne en god Utjamning generator.Jeg foretrekker dynamisk utjamning.

Ja, er dynamisk utjamning god nok for lavfrekvent lyd eller stemme.
Ellers bare bruke en hvit støy med tilstrekkelig stor amplitude til quantizer.Ett eksempel på digital hvite støykilde er gitt i Horowitz og Hill, Art of Electronics.
For 2.-order SDM kommer du til å miste 10-15dB av SNR hvis du vil ha godt signal egnet for high-end lyd.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back