Vær klar mine tvil på kabel tap av en antenne

S

saran7507

Guest
Hei Alle, Jeg tester 2 parabolantenne (feedhorn antenne). Begge parabolen brukes som sender og mottar henholdsvis. Hver parabolen er festet med kabel til utstyret. På mottakeren, når jeg ser lesing av-7.8dBm. Denne testingen er gjort for 5GHz frekvens. Avstand btw 2 parabolen er 2.8m. Siden jeg ønsker å finne den gevinst i dBi, brukte jeg lenke budsjett eller Friis ligning, fikk jeg omtrent på 25dBi. Kabel tap alene er-3.5dBm på 5GHz og 6GHz er-2.7dBm. Hvis kabelen tap på 5GHz er-3.5dBm, når jeg tester 2 parabolen, fikk jeg lese hos mottakeren er-7.8dBm på 5 GHz. Hvis jeg fikk kabelen tap på -1,7 dBm, jeg vil få samme avlesning på mottaker (-7.8dBm) på 5GHz. Venter på ditt svar. hilsen Saran

Kabel tap alene-3.5dBm på 5GHz og 6GHz er-2.7dBm.
Er du sikker på at 6GHz tapet er bedre enn 5 GHz? [Size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 1 minutt: [/color] [/size] Jeg mener, hvordan fikk du testet det? er kabelen er ok? fordi jeg tror noe kan være galt.

Kabelen er RG316. Kontakten på kabelen i den ene enden er SMA (hann) og den andre enden er N-type (hunn). Jeg har 2 kabel så jeg brukte til både parabolen for å teste.

Kan du fortelle, hva er diameteren på parabolen din? Jeg tror, er at avstanden btw parabolen 2,8 m svært lav, og jeg tror at du måler nær feltet ..... [Size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 7 minutter: [/color] [/size] og snill, kan du skrive bordet, hvor skal Pr, Pt, Gt, Gr, kabel looss, og så videre. .. og hva som er kjent og ukjent for 5 og 6 GHz? Det vil være bedre for orientering mitt. Takk

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back