varactor diode modellen i Vco design

L

lkuzu

Guest
Jeg vil bruke AWR å designe en mikrobølgeovn oscillator.Spørsmålet er hvordan kan jeg få s parameterne for en varactor diode?Jeg søkte google men produsentene ikke gir denne informasjonen.Har vi å måle varactor S parametre selv?Please help.

takk

spenning Capacitance grafen verdier må inported.det er alltid slik en graf som viser forholdet mellom spenning og capacitance.you da må angi en datafile inkludert verdier av spenning på første linje og Capacitance på andre.for eksempel:

15,12.5,10,7,5.6,3,2,0 ------------------> spenning verdier
0,2,3.15,5,6,8,10 -------------------------> Capacitance verdier

Du vet, som er en darned godt spørsmål.Du kan anta en modell av en kondensatoren parallelt med en motstander, der parallelle motstander er gitt ved Q = 2ΠfRpC.Men realiteten er at det er parasitics, særlig hvis du bruker en pakket varactor.Du vil raskt finne at parasitics og Sp er reelle begrensninger hvis du prøver å få et bredt tuning rekkevidde.

De sannsynligvis ikke gi Sparameters fordi en S parameter måling ikke har en bra nok oppløsning til tilstrekkelig vis enheten Q. En varactor med Q 100 vil oppføre seg veldig annerledes enn en varactor med Q 500, men S11 vil se svært like (på kanten av diagrammet).En samlet modell kan gi en bedre prediksjon av krets ytelse.

Rich
Maguffin Mikroovn LLC
www.MaguffinMicrowave.com

Hi IKUZU
kan du se denne linken http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=89910&highlight = angående varactor diode modellen i Vco design, selv om det var knyttet annonser, men jeg tror det kan brukes til AWR samt grunnet generisk varactor samlet modell

spenning Vs.Capacitance grafen er alltid ved lav frekvens der parasitics ikke har en effekt.Når du bruker høye frekvenser spesielt ved lave Bias spenninger C i Cap blir måte av fra lavfrekvente en.Hvis du inkluderer inductance av pakken vil du få bedre resultater.De fleste produsenter minst Philips og MaCom Varicaps jeg har brukt gjøre gi den slags info

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back