Varactor modellen i ADS

R

RedHat

Guest
Hallo,
Jeg har laget en Varactor modellen i ADS som den i denne opplæringen:
http://www.odyseus.nildram.co.uk/RFMicrowave_Circuits_Files/Oscillator_Colpitts.pdf
problemet er at når jeg satte dette subnettet til den opprinnelige designen og simulerer det, to feilene oppstår "Undefined parameteren brukes av '. X1.V1" den andre er "Uløste referanser: X1.V1", jeg bruker "parameter fei "og" forbigående "analyse der X1 er Varactor navn og V1 er parameteren som jeg endringen i Varactor som har en verdi" vcntrl "og vcntrl er den variabelen som i feie.

Hilsen,
RedHat

Ikke at kjent med ADS, men pass på at du gjør noe for å modellere lagring capaciatance av bulk diode.Du har kanskje en 0,2 pF diode, men under noen store signal forhold det kunne handle 20X større kapasitans enn det.

Først åpner varztor.dsn.Deretter går du til File-menyen og velge "Design parameter" i nedtrekkslisten.

hello boy,
Jeg har gjort det, V1 er definert som en parameter og Standardverdien er "vcntrl", som er endret fra utenfor modellen ved hjelp av parameteren fei, jeg vet ikke hva som er galt.

hei, RedHat
er den satt opp fungerer ok med HB simulering?Jeg tviler på at transient simulering vil ikke fungere i noen tilfeller.Jeg pleide å ut en spole med Q i forbigående simulering, den ikke fungerer når det fungerer ok i HB simulering.

Du kan prøve å teste den ved å endre "forbigående" analyse til "harmonisk balanse" analyse.du trenger for å sette "osc porten" i harmanic balanse analysen, dont forget.

I utgangspunktet dens rettferdig en enkel S-parameter simulering med parameteren feie alternativet, gjorde ikke trenger HB.

for debuging, kan du se prosjektet mitt arkiv opprettet av AD $ 1.5
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

takk for hjelpen, var feil fordi jeg ikke har initialisert den "Vcntrl" variabel.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back