vb serieport

M

miss_monica

Guest
Hei venner jeg ønsker å gjøre et prosjekt med seriell port med et vb bruker ende
Jeg bruker mscomm. alt er fint, men jeg dont vite hvor å bruk avbrudd i dette programmet, slik at jeg kan vite at den serielle porten har mottatt data fra mikrokontrolleren.Jeg har studert utenfor logikk artikler og programmet buff1024.c det er veldig nyttig, men hvordan kan jeg bruke det i vb plz hjelpe meg
hvis du har prøve programmer i vb som bruker avbryter og bruke serieporten plz laste dem opp. disse prosjektene kan være av mye hjelp for nybegynnere som meg
takk mye
Jeg vil være venter på svar
dette er et godt eksempel
http://www.serasidis.gr/circuits/RS232interface/RS232_interface.htm

Det MSCOMM's OnComm Event fungerer som avbryter i VB-programmet.Denne hendelsen er avfyrt hver gang det er aktivitet på serieport.

Bruk det slikCode:private Sub MSComm1_OnComm ()

Dim strData som String

Hvis MSComm1.CommEvent = comEvReceive Så

strData = MSComm1.Input

Debug.Print strData

End if

End Sub

thats very nice, men har du et eksempel med 8051
Jeg har lagt den 8051 til port gjennom 232
it doesnt work
fastvaren fungerer perfekt bortsett fra jeg dont bli noen resultater selv på HyperTerminal plz hjelpe

Hei
CMOS DO du har flere ideer om tilgang Parallellport GJENNOM VISUELL BASIC.PLEASE HJELPE MEG jeg sårt trenger IT

miss_monica skrev:

thats very nice, men har du et eksempel med 8051

Jeg har lagt den 8051 til port gjennom 232

it doesnt work

fastvaren fungerer perfekt bortsett fra jeg dont bli noen resultater selv på HyperTerminal plz hjelpe

Hallo!
Du kan bruke PORT32.OCX for parallellporten Grensesnitt i Visual Basic 6.0.
Syntaksen til Port32 er svært eassy.
Syntaksen er
:::: FOR DATA OUT::::
port32.Address = 888 (Din Port Address)Port32.Bits = 8Port32.Value = 241 (Value at du må ut):::: For data i::::
Port32.Address = 888 (Din Port Address)Variiable = Port32.ValueDet er veldig enkelt å bruke.
Ønsker deg lykke til.
Ha det

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back