VCO bias krets støy

P

pigkiller

Guest
Min skjevhet krets i min LC-VCO design kan være så høyt som til 30% i støy oppsummering av PSS sim.er det virkelige
ting?
Så hvem kan fortelle meg i praksis som skjevhet krets kan gi mindre fase støy VCO?og det bør være i en ingeniør synspunkt.

Den skjevhet krets kan være en viktig bidragsyter til støy i en VCO (spesielt i en LC VCO).

En måte å redusere støyen er å øke lengden på skjevhet transistorer.Dette reduserer flimmer støy fra disse transistorene

Redusere speilet prosenter ved å pumpe mer gjeldende i speilet grenen er en annen måte.Når jeg sier, speil forhold, mener jeg forholdet mellom ekstern strøm brukes (eller interne gjeldende generert) og dagens faktisk strømmer gjennom rentedifferansen krets.

Hvis begge er ikke mulig prøv deretter å bruke en enkel RC-filter ved speiling noder (porter) for de største bidragsyterne.

Du kan også prøve å legge litt lokk på halen node.(Dette vil definitivt påvirke hyppigheten av svingning)

Gi meg beskjed hvis noen av disse var nyttige.

Mitt tilfelle er bipolar tech, så flimmer støy på grunn ville ikke er bekymret.som jeg vet, bipolare som hale har mer fortjeneste enn mos, ikke sant?
som jeg bruker wildlar PTAT å generere strøm, den største støy contricution skyldes RES, som mellom felles modus punkt og bipolar, så høyt som 20%, jeg har redusert det er verdi til 500 ohm og det er fortsatt den største bidragsyteren av støy.hvorfor?
Jeg tror wildlar strucutre er ikke egnet til å brukes som en bandgap av LC-VCO i mitt tilfelle, som kan gi meg et praktisk skjevhet som skal brukes som lavt støynivå favorisering av LC-VCO?

Beklager, jeg har ikke jobbet mye med bipolar.Hvorfor sier du, bipolare som Halen er bedre?Er det bare fordi, det har ingen flimring støy?

Det eneste jeg kan tenke på akkurat nå er å se på absolutte verdier av andre store bidragsytere før og etter endring av halen motstander "RES.Vi kan da få en idé om hvordan du går frem.

Uasually, genererer bipolare som hale gjeldende kilde mer støy enn CMOS i samme
nåværende og takhøyde forbruk.

Jeg lurer på om VCO deisgn trenger temperaturen kompensasjon i bias krets?Hvis ja, til erstatning hva?spenning swing, fase støy?
eller bare en strømforsyning uavhengig bias kretsen engough?
eller bare en enkel "res og en mos" nåværende speilet er engough?

pigkiller skrev:

Jeg lurer på om VCO deisgn trenger temperaturen kompensasjon i bias krets?
Hvis ja, til erstatning hva?
spenning swing, fase støy?

eller bare en strømforsyning uavhengig bias kretsen engough?

eller bare en enkel "res og en mos" nåværende speilet er engough?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back