VCS7.0 VS.

A

AlexWan

Guest
Hei alle,

Visste du sammenligne de to simuleringsverktøy?Hva er resultatet?
Og hvorfor?

Jeg tror NC er raskere enn VCS, men min venn forteller meg at han har sammenlignet disse verktøyene.Og VCS er raskere!Jeg er så forvirret.

Takk

siste versjon av VCS er 7.1.2 og 7.2 lanserer snart.om jeg ikke er galt når nc-Verilog 5.4 ble lansert, den VCS versjonen så var 7.1.1.du kan egentlig ikke referanseindeksen en siste versjon med en utdatert versjon.

i RTL simulering, skal jeg si det ikke mye annerledes mellom de to.men i gate nivå simulering, nc-Verilog er fortsatt foran VCS.

Jeg tror at de to simulatoren er alle good.But hvis du ønsker å bruke andre Synopsys verktøyene du trenger beteer å velge VCS.

Jeg hørte VCS er raskere enn nc, men nc er mer stabil og bugless.
Kanskje nc hadde mer leverandøren støtte også.

Jeg tror verktøy hastighet ikke er det viktigste, både funksjon og enkel å bruke, er viktigst.

NC-Verilog og VCS alle støtter Native Compiled Code Simulation.
Men jeg vet VCS støtter også iverksette av avbruddet blokker for å utføre kontinuerlige oppgaver.Dette vil legge til løpe-tid.

Hvorfor er VCS raskere?

VCS Doest støtte TCL, cant jeg leve uten TCL,
om jeg ikke sammenligne dem, men jeg tror VCS er å gjøre mer optimalisere for hastighet,

Nc-Verilog er lett å bruke!

VCS er ikke kontrolleres enkelt!

Hastigheten av dem er nesten samme.

Hvis du bruker Synopsys DC, det eneste valget for simulatoren er VCS.
For RTL debugging, jeg tror NC er bedre enn VCS.Men Debussy er et godt pluss for VCS.Den RTL simulering resultatene av de to om nesten det samme.

maxsnail skrev:

om jeg ikke sammenligne dem, men jeg tror VCS er å gjøre mer optimalisere for hastighet,

Hei,
Nå designer de fleste bruker NC av Candece for deres design.Noen av disse ingeniørene også bruke VCS for de samme prosjektene.Hvorfor bruke to eller flere simulatorer?

Hei,
Fra forestillingen vise, jeg tror NC-Verilog bør være et godt valg.Det spiller ingen rolle hvilken synthesizer du vil bruke.
Med vennlig hilsen,
Paul

Hastigheten på rlt simuleringsverktøy avhenger du sette av verktøy, for eksempel, om du bruker PLI, og noen er på eller av.

I RTL simulering, er det ikke mye forskjellig mellom VCS og NC_verilog.i gate nivå simulering, nc-Verilog er fortsatt foran VCS litt.
Hvis du velger Synopsys design straum er VCS et godt utvalg, Cds flyt enn NC er den beste

NC-Verilog er en syklus-drevet basert simulator, så hvis design er et helt synkron logikk deretter din Performace mot VCS vil bli oppnådd.

Thomson skrev:

NC-Verilog er en syklus-drevet basert simulator, så hvis design er et helt synkron logikk deretter din Performace mot VCS vil bli oppnådd.

Hei, Thomson,

aji_vlsi er rett.

NC og VCS alle støtter Event-drevet og Cycle-base simultaion.Du finner disse funksjonen i UG deres.

Lykke til

mmazio skrev:

Hvis du bruker Synopsys DC, det eneste valget for simulatoren er VCS.

For RTL debugging, jeg tror NC er bedre enn VCS.
Men Debussy er et godt pluss for VCS.
Den RTL simulering resultatene av de to om nesten det samme.

maxsnail skrev:

repac skrev:maxsnail skrev:

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back