Vekt Sensor

S

scdoro

Guest
Hei Alle,
Trenger jeg å bygge et apparat som er bygget på drypp og kan oppdage og varsle meg når vekten av vanndråper fra (la oss si 500 ml til 10 ml).Betydning når vannet i en full fylle drypp bag faller til et nivå på 10 ml, jeg vil være i stand til å oppdage det. (Det er ikke nødvendig å gi meg nøyaktig lesing når vekten synker).. Alt jeg trenger er å varsle meg når vannet går under vekten av 10 ml.Jeg tenkte å få det til å utløse en alarm.Jeg aner ikke hvor jeg skal begynne ..og lurte på hvordan man bygger det vekt detektor krets bruker?
oh, btw, spesifisering av sensoren min mellom spenner fra 1000ml til 10 ml
som vil være stor.
Thanks for ur hjelpe .. takk

Ta en titt på disse miniatyr veieceller:
http://www.sensotec.com/pdf/13.pdf
Hilsen,
IanP

oh bror
dette er veldig enkelt å lage, bare bruke en fjær, har spenningen i henhold til vekten av dryppe, så bruk en mikro bryter.Det vil bli koblet på toppen av våren montering.når dryppe mister vekten bunnen av våren vil gå opp og til sist vil den trykke på bryteren kan du forstand.

ha det

Det er en referanse design for vannstanden med trykksensor:

http://www.freescale.com/webapp/sps/site/prod_summary.jsp?code=RD1950MPXM2010GS&parentCode=null&nodeId=0MFB28vCs7 #

Hallo,
Jeg tror at IanP ideen er mest egnet.Hvis vannoverflaten er for stor, dette 10 ml vil være svært liten endring av nivået, og henholdsvis til trykk.
Bruk av mekaniske systemet er mulig, men jeg tror ikke det være veldig nøyaktig, eller vil bli svært komplisert hvis du vil ha god oppløsning med store volum av vannet, for eksempel hvis du bare har 1 l vann, vil 10 ml være mulig å komme med våren og micro bryteren, men hvis du har tror 10 li som vil være svært så lett å gi denne oppløsningen.

Om Tenso sensor, dette som foreslår IanP, må du nå at dette er resestiv broen, og hvis du vil ha god nøyaktighet må bruke differensial forsterker med en liten offset og godt S / N ratio.

Jeg er enig med IanP og Tohu.
En liten belastning celle ville være den mest hensiktsmessige løsningen.

Hei scdoro
Har du vurdert å bruke en Hall sensor?
Magnet våren Hall Sensor

Linear Chopper Stabilisert Hall sensor = svært stabil betinget utgang (for eksempel 0-5V).

Hvis du ønsker et enkelt binær utgang - bra / dårlig nivå deretter bruke en Hall Switch.

Begge typene kan plasseres i en aktuell løkke for enkle ekstern støy tolerant tilkobling.

Du kan bruke batteri rfPIC Hall Sensor for trådløs overvåkning

Bare noen flere alternativer ...Polyhistor

U kan bruke ultralyd gjenkjenning for å sjekke nivået på vannet.Hyllevare ultrasoniske sensorer er tilgjengelige og u kan grensesnitt dem til et mikrokontroller og vil få beskjed automatisk.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back