Velge RF TRANCEIVER.

O

ohmelx

Guest
kanne noen behage hjelpe meg i å velge en RF TRANCEIVER.

spesifikasjoner.
-ISM Band (900MHz)
-Spread spectrum

kanne noen behage hjelpe meg å finne dette ..
im har en hard tid på å lete på nettet.

hei.
for chossing RF transceiver jeg overveie u bør studere ANTENNA DESIGN av BALANIS.
hop u finne noe bedre og ur interesse.

sjekk disse linkene

http://www.nvlsi.no/index.cfm?obj=product&act=display&pro=60

http://focus.ti.com/analog/docs/rfifcomponentshome.tsp?familyId=367khouly

Very good RF Transceiver module: http://www.lprs.co.uk/main/index.php

electronicus skrev:

Very good RF Transceiver module: h ** p: / / www.lprs.co.uk / main / index.php

Integration Associates IA4420
www.integration.comLagt etter 1 minutt:Og jeg vil se på Chipcon (www.chipcon.com)

Hei, jeg vil gå for en analog enheter enhet ADF7020 serien.Billige (1.50 USD @ 100 stk) svært få eksterne komponenter (burde ta en titt) og lett å bruke.Komplett digital radioteknologi med digital filtrering og Demodulation.Kan gjøre FSK / GFSK / GMSK, OOK, ASK, Göök etc. ...

Super chip.

Paul.

Jeg ville velge frekvens hopping siden ihis er easest måte å implementere spredt spektrum.

Men FHSS forstyrrer den smale bandet enhetene, men hvis det ikke er en standpunkt da FHSS er OK.

HI jeg ikke enig med deg.FHSS er å ha den samme effekten i tid som DSSS for smale band mottakere.FHSS er enklere å implementere, og mye bedre for lavt strømforbruk enheter siden den PA kan arbeide mer effektivt.

Paul.

Jeg tror ikke at FHSS er å ha samme virkning som DSSS for smale band mottakere.

Tenk på det!

FHSS er frekvens håper.Og hvis frekvensen håp til noen frekvens når det er et smalt band mottaker i frekvens, da det vil forstyrre den smale bandet mottakeren.
FHSS har bredt spekter bare i gjennomsnitt.I et øyeblikk FHSS er et smalt band system.
DSSS har alltid et spredt spektrum (i hvert øyeblikk)

Essence: DSSS forstyrre et smalt band mottaker som litt rot i SNR

Den FHSS forstyrrer et smalt band mottaker som noen sekunder blokkerer mottakeren.

Tenk om du ser på TV!
Hvis sombody bruke et DSSS system i TV-bandet, har du litt dårligere SNR, slik at TV screem blir litt verre, men supportable.

Hvis noen distrurbs TV bandet med FHSS system vil du bli veldig sint, fordi for eksempel hvert 10. sekund, vil du ikke få TV-programmet.

vi trenger transceiver for et trådløst dørlås programmet ....så FHSS ville være nok,

ville spredt spektrum være tilgjengelig samtidig?eller trenger vi å programmere transceiver for dette?

jeg trenger også trenger noen help.i å lage en fjernkontroll for en rekke abt si 1 km.ask.fsk transceivere vil do.but jeg trenger også svært få eksterne komponenter spesielt no inductors.plz hjelp

Kjære,

Sjekk Chipcon Site.From CC1000 serien, de er enkle å bruke, noen av dem

har en integrert 8051 kompatibel mikrokontroller.

ett annet alternativ:

Sjekk Micrel site.They har noen TRANCEIVER sjetonger eller (en sender chip & kompatibel mottaker chip)

som trenger bare en klokke (eller krystall) med noen få andre komponenter og ingen spole.(vanligvis bruker spør)

Lykke til.

se www.microlinear.com for FHSS, DSSS chips:
Det ML2724 er et fullt integrert 2.4GHz Low IF transceiver.

) and frequency hopping ( FHSS
) spread spectrum modulation, allowing our customers' products to "cut through" interference in the crowded 2.4GHz ISM band.

Den kan brukes til å implementere både direkte sekvens (DSSS)
og frekvens hopping (FHSS)
spredt spektrum modulering, slik at våre kunders produkter for å "skjære gjennom" innblanding i overfylte 2,4 GHz ISM-båndet.Den ML2724 kan brukes til å implementere 1.5Mbps kommunikasjon koblinger i systemene samsvar med den nye wideband FCC forskrift Part 15.247.Det ML2724 er designet til digitale trådløse telefoner (DCT), trådløse spillkontroller, og mange andre trådløse forbrukerprodukter.

noen kjent med FHSS?trenger vi å programmere transceiver?eller vil FHSS fungere samtidig?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back