Vennligst forklare disse terminologier til meg!

D

dqhuy

Guest
Pb-free (blyfri) hva betyr dette?(IC pins)
rail to rail hva betyr dette?(i OPAM spesifikasjon)
Sist endret av dqhuy den 12. Aug 2005 3:12, endret 1 gang totalt

Hei,

Vet ikke mye om Pb-fri teknologi, men dette viser til en mer miljøvennlig måte å gjøre og lodding ICs ...

Rail-to-rail refererer til enten inngang, utgang eller begge mulighet for OPAMP.La oss si du har en rail-to-rail output OPAMP og du slår den på 5V og bakken, deretter OPAMP vil kunne utgang en spenning nær 0 eller 5V.Regular opamps kan ikke komme nærmere enn ca 1.5-2V fra forsyningsspenningen.

Håper dette hjelper ...

Pb-fri betyr komposisjoner av pakken materiale er forbudt å inkludere
Pb.
Blyfri betyr én pakke som er uten foots ut som en Centipede.

Søket 'hva er blyfritt' på google.Jeg er ikke sikker om hebu definisjon siden føre midler både til fots og Pb, I guess blyfritt refererer til innlede gratis.

bedre å bekrefte det selv.

Standard loddetinn er en kombinasjon ot tinn og bly.IC pins er belagt med loddetinn for å gjøre dem enkle å lodde til styret.Bly er dårlig for miljøet, slik at flyttingen er vekk fra bly.Når de sier en IC ledes gratis, betyr det at loddetinn på pinnene ikke inneholder bly.Det er i overensstemmelse med RoHS.

http://www.pb-free.info

toonafishy er rett ... Grunnen til å bruke bly er fordi
lodding temperaturen er lavere.Men med ROHS
(lead gratis) etterlevelse enheter må de tåle
en høyere temperatur i lodding prosessen

wholx skrev:

Søket 'hva er blyfritt' på google.
Jeg er ikke sikker om hebu definisjon siden føre midler både til fots og Pb, I guess blyfritt refererer til innlede gratis.bedre å bekrefte det selv.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back