Vertikal forvrengning ved venstre side av skjermen

R

rfmw

Guest
Monitor, modell CM-735, produsent ukjent (trolig AOC eller Envision) begynte å vise forvrengt bilde på skjermen. På venstre side av skjermen er det vertikal forvrengning (som dempet sinusbølge), vist på bildet nedenfor. Jeg kunne ikke finne dette 1-2% forvrengning bruke oscilloskop og måle vertikal avbøyning chip TDA1675 ... Har du noen ide, hva kan være galt med skjermen? Takk, rfmw
CM735_error.jpg

Jeg har aldri sett noe lignende, men siden ist er synkronisert med H-deflection jeg mistenker en frakobling kondensator. Jeg ville først sjekke med omfanget spenningen på strømmen pin av TDA1675, og sørge for at det ikke er noen signifikant H-frekvens rippel. Deretter ville jeg sjekke med omfanget alle spenninger ut av strømforsyningen, på tvers av alle de elektrolytiske kondensatorer. Mine penger er på en elektrolytisk kondensator gått dårlig som nå har store ringvirkninger.

Egentlig har jeg funnet på internett et lignende problem (og løsning) med en av Mitsubishi TVer. Problemet med TV var at 330uF/450V på Graetz brua hadde gått dårlig, og slike vertikale forvrengning dukket opp. Kanskje skjermen min har samme problem, men jeg har ikke slike electrlityc kondensatorer legging rundt bordet ... Kraften rail av TDA 1675 er 27V og har ca 1Vpp lav frekvens (ikke H-freq) rippel. Jeg har lagt over en annen 1000uF kondensator til lavere rippel, men problemet var det samme, noen forbedring i det hele tatt. Ja, jeg har målt alle strømforsyning spenninger med digitalt volt meter og ikke med oscilloskop og alle spenninger var OK. Måling av rippel på disse kraftlinjer er en god idé, og jeg skal prøve det asap. Hvordan ren bør være V-åk gjeldende? Det har noen høy frekvens (jeg antar H-freq) rippel, men da det ville være forvrengt hele bildet og ikke bare på venstre side av skjermen ... Takk for forslag og hjelp. Alt hjelper;) jubel, rfmw

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back