Vet du dette problemet?

S

Saito

Guest
Vet du dette problemet?Svar til meg årsak og løsning.

Fig1: Video Server SDI Kilde

Fig2: En annen video Server SDI Kilde

Scene1 toppen er svart.

Hvorfor er samme scene annerledes?Hva er årsak og løsning?

Vennligst svar til meg se fremover.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Ser ut som en kodek problem.Jeg er ikke sikker, men jeg opplevde de samme problemene med ulike tipes av kodeker.Give it a try ...
D.

Hvis dette var en standard videokilde til TV vil jeg si det var ingen problem, men justering av vertikal justering.
toppen av standard signal delibrately (vanligvis 3 første linjene) blank sammen med den nedre delen av signalet (nederst på skjermen) disse er del av synk signaler.

siden dette er en skjerm (jeg gjetter) kan det være det samme.
Et eksempel jeg kan gi (kan hjelpe) er å se på kontroller på skjermen, hvis skjermen er langt til venstre / høyre eller opp / ned, mister du deler av skjermen.Noen ganger skyldes skjerminnstilling (800x600) og skjermer evne til å håndtere det.

I ditt tilfelle men jeg tror den øverste delen hvis skjermen er sync info og det skal være borte.siden det er svart, det blanking kretsen fungerer.Noen skjermer vil gjenkjenne dette som synkroniserer signalene og begynner når video info starter, kanskje andre ikke ser dette er synk signaler og tror det er videoen og vise den.

Jeg håper dette bidrar til å forklare noe av det som skjer, vet jeg at andre vil hjelpe også.
wa

Så vidt jeg undurstand dette er samme fil, men spilt på forskjellige video-servere.Hvis det er tilfelle, ser det ut som kodeken setings problem.Jeg tror at fordi størrelsesforholdet er annerledes (hvis den er full skjerm bildet).Hvis det var en sync problem, må bildet være like partisk fra riktig posisjon, dvs. en del må være fraværende.Det er ikke tilfelle, på bilder over

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back