Vet ikke hvordan du kommer i gang med VHDL!

E

engineer's feeling

Guest
how're dere? Jeg vil bare få litt hjelp fra dere, er jeg faktisk god på digital design mener jeg å bruke blokkdiagram men som alle vet, bør vi være gode på VHDL for å være gode designere. Dessuten er jeg goona ta et kurs relatert til VHDL designe i et år, men jeg vil forbedre meg på dette feltet fra nå. Så vil du hjelpe meg å komme i gang med denne søte språk? takk på forhånd ...

starter med RTL hardware design, trenger en del arbeid å gå på, men god. Hvorfor ikke ta en titt for embedded matlab subset? du kunne skrive embedded koder og prøve den mange ganger og deretter konvertere til VHDL automatisk med akseptabel effektivitet?

Tusen takk kompis, men jeg vet ikke hvordan å komme i gang med RTL selv jeg mener har du noen bestemte nettsteder du anbefaler meg å bruke for å lære VHDL? om embedded matlab undergruppe, er det en god idé, men har du noen nettside som ville hjelpe meg å komme i gang med å designe bruke MATLAB undergruppe? Jeg virkelig setter pris på at ....

Du kan prøve RTL Hardware Design Bruk VHDL av Pong Chu. Dette er en veldig god bok for nybegynnere og som har hjulpet meg mye å rydde RTL konsepter. Ellers nettsteder som opencores.org, vil du få koder som du kan prøve. Men i RTL det er ingenting som praktiserer selv. Begynn med enkle kombinatoriske og sekvensielle ckts og senere gå videre til FSM, FSMD og deretter utforme noen enkle protokoller som SPI, UART etc. Install Xilinx ISE webpack, Modelsim holde boka åpent og praksis ... Alle de beste.

Shastri.vs jeg virkelig pris på det, og jeg skal gjøre hva du sa ... pluss jeg har mange bøker om VHDL som Fundamentals of Digital Logic med VHDL Design og Circuit Design med VHDL ... Jeg skal lese dem alle å bli kjent med VHDL

du kan bruke Simulink HDL coder tutorial å gå på for embedded programmering, også mange demoer i matlab.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back