VGA til RCA (TV video) adapter HJELP

T

the_risk_master

Guest
Hei alle EDAboarders,

Jeg planlegger å koble PC-skjermkort til min TV RCA video-kontakt, men jeg dont vite hvor å dette, så dere hjelpe meg ....Any ideas are welcomeTakk på forhånd,
the_risk_master

Konvertering VGA til kompositt video er ikke en lett oppgave ..men det er ikke umulig ..
Her er ett alternativ:
http://www.tkk.fi/Misc/Electronics/circuits/vga2tv/vga2palntsc.html

Hilsen,
IanP
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Jeg hadde et lignende behov for noen måneder siden.Etter undersøker dette, fant jeg ut at jeg minst kostbare løsningen var å erstatte PCens skjermkort med et kort som støtter både VGA og NTSC utganger.Mange nåværende skjermkort har kompositt utganger.Ditt nåværende kortet kan allerede har dette.Kontakten er ofte et PS2-type kontakt og mange ikke klar over at kompositt video er et alternativ.Hvis kostnaden er veldig viktig, kan du ofte finne eldre skjermkort på Ebay for lite penger.

Bygge en slik krets vil være pedagogisk, men sannsynligvis vil ikke fungere så vel som skjermkortet løsning.Det er fordi det vil være gjenstander fra VGA til RCA konvertering.Skjermkortet løsningen går direkte fra digitale til NTSC (RCA).
Også enkelte skjermkort støtter hardware MPEG-dekodere som gir langsommere PCer til å spille av video uten å slippe rammer.

Lykke til.

--- Steve

Hei der,

Takk for svar, ja banjo (Sir Steve) Jeg vet om slike kort allerede tilgjengelig og i stand til mine behov, men jeg ønsker at det skal gjøre selv (for pedagogiske formål og moro), så kanskje jeg skal prøve å bygge en prototyp av Tomi Engdahl verker (Takk Sir IanP)

Thank you guys!(Jeg skjøv "hjulpet meg"-knappen for dere to)

Oh yeah, strømmer på forslagene her ....

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back