Via & Stripline Real Impedans

I

infinite_gbps

Guest
Jeg vet ikke om dette er rette stedet å spørre, men her jeg går.

Jeg ønsker å beregne impedans på en solid (fylt) gjennom og sammenligne det med at en plated via.

Jeg vet dimensjonene på via men jeg vet ikke ligningen for motstand.Det er det samme for det av en stripe av kobber på en PCD spor nettopp det eneste andre er måten du beregne området?

Stripline R: PL / A
der: p = resistivitet; L = lengde; A = tverrsnitt

Er du diskutere RF eller LF (DC) egenskaper?.For RF atferd kan fylle ignoreres.For DC og LF, kan du beregne motstand som for noen dirigent, hvis du kjenner materialet resistivitet.

Fvm skrev:

Er du diskutere RF eller LF (DC) egenskaper?.
For RF atferd kan fylle ignoreres.
For DC og LF, kan du beregne motstand som for noen dirigent, hvis du kjenner materialet resistivitet.

Den nåværende er bare strømmer på via utenfor på grunn av huden effekten http://en.wikipedia.org/wiki/Skin_effect

Vias er selvfølgelig opptre som et brudd på en sending linje.Avhengig av PCB stackup og design reglene, handler de enten kapasitiv eller induktiv.

Den via dimensjoner kan være innstilt på minimum refleksjon faktor, minst i et begrenset frekvensområde.For GHz digitale signaler eller mikrobølgeovn programmer, bør de unngås så langt som mulig.

For lav frequencys og DC har du dagens nærmere sentrum, riktig?Så bruker bare hele tverrsnittsarealet er fint i mine beregninger, ja eller nei?

Så hvis stabelen opp har gjennom via det ville være induktiv og stablet via ville være kapasitive, riktig?

Wikipedia linken forteller om typiske hud dyp.

For en nøyaktig prediksjon av via refleksjon faktorer, en 3D-EM simulering ville være best, eller en TDR måling ved sammensatte styret.

Fvm skrev:

Wikipedia linken forteller om typiske hud dyp.For en nøyaktig prediksjon av via refleksjon faktorer, en 3D-EM simulering ville være best, eller en TDR måling ved sammensatte styret.

caused me to ask about RF or LF´.

Begrepet stripline
fikk meg til å spørre om RF eller LF.Stripline er vanligvis a'RF emne.

Of course all todimensjonale beregninger er forenklinger.Holde denne fcat i tankene, bør tverrsnitt beregningen være korrekt.

Jeg er ikke klar over en teknikk for å fylle en via helt med ledende metall, dog.Via plugging bruker vanligvis ikke-ledende (eller muligens termisk ledende) fyllinger.

Når det gjelder det andre spørsmålet, det avhenger som er i slutten kontaktene i din motstand beregningen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back