Virtuos Layout Editor VS. Virtuosu XL Layout Editor

R

raymond_luo2003

Guest
Kjære alle, jeg ønsker å få forslag på hvilket verktøy er tilstrekkelig til å gjøre oppsettet jobben for en erfaren layout ingeniør, sier mer enn 5 års praktisk erfaring. Virtuos Layout Editor har PCELL funksjon, mens Virtuoso XL Layout Editor har forlenget funksjoner som tilkobling drevet og design regel drevet. Fra denne synsvinkelen, er Virtuos XL layout editor definitivt bedre enn Virtuoso Layout Editor. Men for en erfaren layout ingeniør, er ville Virtuoso Layout Editor tilstrekkelig for normal layout oppgave? Hvor mye mer produktivitet vil Virtuoso XL Layout Editor bringer sammenligne med virtuos layout editor i form av tid, 50% eller mer? Ville du fortsatt foreslå sjefen din til å kjøpe Virtuoso XL selv om du er en erfaren layout ingeniør? Dette spørsmålet er reist fordi vår sjefen ønsker å spare penger til å kjøpe Virtuoso Layout Editor i stedet for Virtuos XL. Takk på forhånd, Raymond

Avhenger av hva er dine krav. Hvis du trenger å gjøre mye av oppsett på kort tid som leverer standard celle database eller noe som har mye av digitale kretser i utformingen, så Virtuoso XL er et bedre alternativ. For alle de andre tingene, er Virtuos OK. Videre en erfaren layout ingeniør ikke burde ha noe problem å håndtere Virtuos. Du kan lage mye dyktighet skript for tilpasning.

Typisk spisse hår spørsmål. Svaret avhenger av hva slags layout tou er ment å gjøre. For små design opp til noen tusen transistorer Virtuos er ok. For større konstruksjoner XL hjelper mye. Men samtidig XL sparer mye tid nettopp fordi det viser deg hvor du skal rute, og du trenger ikke være bekymret for at du kobler til annen node. I slike termer XL sparer mye tid. I tilfelle du skal gjøre mye av digital ruting, busser og sånt får noen tredjepart verktøy for sted og rute - som Pulsic. Det krever ikke XL alternativet i tråkkfrekvens og gjør autoplace og anstendig Autoroute. XL på større konstruksjoner sparer minst 40% av tiden og forsikrer at oppsettet skal være korrekt første gang. Fortell du sjefen at jo mer penger du legger til SV de mindre screwups du får ....

Min erfaring er, normalt Virtuoso XL vil bli brukt av de fleste exp layout ingeniører til å trekke ut de PCells og så de kan bytte til normal virtuos redaktør og gjøre de plasseringene og ruting. Så som per mitt syn bør en lisens av XL & andre lisenser i Virtuos Layout Editor være tilstrekkelig nok.

virtuos xl er så vanskelig å start.and oppsettet hierachy må samsvare med kretsen. Det kjøre min layout størrelse er så stor.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back