vise temperatur, spenning og strøm

S

stereo

Guest
Jeg har LM35 og ønsker å vise temperaturen på LCD-skjermen. im stand til å vise strøm og spenning ved hjelp av ADC med pic18f4520. på LCD, viser det spenning og strøm. Hvordan kan jeg blank på lcd, sette 0.5sec forsinkelse og vise temperaturen med LM35 uten å avbryte ADC (analog til digital konvertering)? takk.

[Quote = stereo] Jeg har LM35 og ønsker å vise temperaturen på LCD-skjermen. im stand til å vise strøm og spenning ved hjelp av ADC med pic18f4520. på LCD, viser det spenning og strøm. Hvordan kan jeg blank på lcd, sette 0.5sec forsinkelse og vise temperaturen med LM35 uten å avbryte ADC (analog til digital konvertering)? takk. [/quote] kan u provied vise strøm og spenning ved hjelp av ADC med pic16f676 eller 16f72 lcd \ 7 segment? takk

@ Stereo Som din ADC leser den analoge verdiene på oppdrag fra programvaren, og du viser verdiene etter konverteringen er over (din kompilatoren tar seg av det), er den enkleste løsningen: Send en Tøm skjerm kommando for å vise din , forsinkelse for 0,5 sek, LM35 lese, vise temperatur, delay litt tid for brukeren å kunne lese den temperaturen som vises, send en Tøm skjerm kommando for å vise din, vise din nåværende og spenning. . sløyfe

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back