Vna kalibrering

F

francut78

Guest
Hei, jeg er en student av Electronic engineering i Roma, Universitŕ Tor Vergata.Jeg skriver min avhandling om "På wafer kalibrering teknikker" og jeg jobber i laboratoriet med HP8510C Vector Network Anlyzer.Jeg må, hvis mulig, et svar på disse spørsmålene:

1) Har HP8510C fastvare inkluderer LRRM algoritmen?

2) Er HP8510C stand til å skille, under kalibreringen sekvens, (og hvordan det) kampen standarden som brukes for lave frekvenser fra linjen standarder i TRL kalibrering prosedyren?

3) Jeg har studert den vanligste på wafer kalibrering teknikker: SOLT, TRL, LRM, LRRM.Hvilke andre ikke koaksial kalibrerings-prosedyrer skal jeg studere?

4) Er det mulig å bruke LNN, LRR, Multiline for non koaksial kalibreringer?

Tusen takk for hjelpen.

1) NO
2) Hva mener du?Er du snakker om bruk av en linje uendelig lang (så ikke reflekterer)?
3) ... Dette svaret er didaktisk enn teknisk.
4) med 8510 er mulig nedlassing og laste opp feilen koeffisientene.Mange off-line anvendt kalibrering algoritmer er aktuelt, men spørsmålet er: er det en virkelig forbedring eller et trinn ned på usikkerheten?

Den Multiline TRL kalibrering, utviklet av NIST forskere synes å være den mest nøyaktige kalibrering (mindre usikkerhet!).

på 2 spørsmål) =>

nettverket analysator ikke vet noe om standarden din, vet det (måle) hendelsen / reflektere signalet bare.Så hvis du kobler til "kort" når den ber om en "match", vil det ta det som en kamp.Så definisjon av "standard" er din jobb: det må være i samsvar med de-embedding algoritme og "ting" som du ønsker å måle.

Det er nytteløst å gjøre et slikt krav om hvilken metode er best uten å spesifisere testen plattformen.I enkelte tilfeller TRL er rett og slett umulig.

francut78 skrev:

]

...... Jeg skriver min avhandling om "På wafer kalibrering teknikker" og ....

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back