Voltage Control Current Source

S

Sigma | Seks

Guest
Hei der,

Jeg støter på en slik krets som jeg finner interessant.
V1 i bildet er faktisk justerbar spenningskilden og R2 fungerte som Load.

Min antakelse er som nedenfor:
den positive gjeldende kilde alltid balanse opp av den negative gjeldende kilde når V1 ikke er koblet (dvs. uten avbrudd), og det er null strøm strømme til RLoad.

Når en mengde V1 leveres til kretser, et beløp "av konstant strøm renn RLoad uansett hva som er RLoad verdi.

V1 vil kilde gjeldende til RLoad mens-V1 vil synke Gjeldende fra RLoad.

Mitt spørsmål er, hva er V1 og ILoad forhold?hvordan kan jeg nettopp kontrollere hvor mye strøm som skal synke / kilden til RLoad?er det noen euqtions kan beregnes?

For det andre er det et navn for denne typen metodikk brukt?

Enhver mening er velkommen.

Hilsen,
Andy
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Hei, jeg tror forholdet mellom V1 og ILoad er rett og slett Ohms lov.Potensialet i node 2 og 3 er det samme.

Vel, jeg tror ikke er rett og slett Ohm's lov fordi gjeldende over RLoad er konstant uansett hva verdien av Rload er.Den stadige Jeg er en måte bestemt av V1

Iload er ganske enkelt av ohms lov avhengig V1 og Rl.Potensialer på node 2 og 3 er like.Alle belastningsstrøm leveres av V1 og nåværende generatorer og diodene er her bare for komplikasjon til problemet.Når V1 er forskjellig fra 0V strømmen gjennom dioden filialer endres for mye Il / 2 opp og ned avhengig av polariteten til V1.

godt jeg gjorde simulere dette ved hjelp multisim / elektronikk workbench, den foreslåtte Ohm's lov er ikke egentlig riktig å gjenspeile denne kretsen drift fordi ILoad er porportional å V1, men ILoad har ingenting å gjøre med RLoad, varierende RLoad vil ikke ha noen effekt på ILoad .

Så ILoad! = V1/Rload

dermed Iload =?* V1

?= Hva?anyone?

Gi meg beskjed hvis mitt utsagn er galt.

Den forrige svar er korrekte, er det bare ohm's lov.

Sjekk din simulering: kanskje du har lagt inn en motstand som er for lav verdi slik at dagens hits sin maksimale av 0.5A kilde.Skjematisk som vist skal fungere fint, bare sørge for at du skrev den riktig, eller legge den og vi vil vise deg hva som gikk galt.

Prøv et tankeeksperiment: hvis Rload er uendelig, hva er gjeldende fra V1 kilde (ved 10V) og gjeldende gjennom Rload?Deretter kan du prøve et annet tankeeksperiment: hvis Rload er virkelig liten, like 20 ohm, igjen hva er strømmene for V1 = 10V?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back