Voltage Drop

A

AinaLaw

Guest
Kjære alle,

Jeg har en liten strømforsyning vurdert 12V 1000mA.
Den difrence mellom og GND er 11.68V (uten last).
Men når jeg kobler den til kretsen min (resistor med 3 lysdioder i en serie),
spenningen mellom og GND på 9,8 V bare.
Hvorfor er spenningsfall?

Takk

Aina Law

Hei

det kommer an på krets av strømforsyningen, er det mulig strømforsyningen ikke har en stabilisator krets, eller det er feil eller bare den ikke gi 1000 mA det står.

Sal

Jeg tror den interne motstanden i strømforsyningen er sannsynligvis høyere enn du tror.
Ifølge det du sa, det er en intern spenningsfall på 1.88V over denne "indre" motstandsbevegelsen (11,68-9.8V).

Hva er din eksterne motstand som er i serie med lysdioder.Forutsatt at lysdioder har en fremskutt dråpe 1.5V hvert ville du omtrent ha 5.3V (9.8-4.5) i denne serien ekstern motstand.5.3V/Rexternal vil gi deg din nåværende.Jeg tror 5.3V/Rexternal er <<1000mA så jeg tror ikke du når strømforsyningen output gjeldende grenser.

Med vennlig hilsen,
V_c

Jeg tror jeg har u en strømforsyning wiyh høy indre motstand u kan måle dens verdi ved å koble kjente verdi motstand (anta verdien er R) over produksjonen deretter måle spenningsfallet over den påta seg sine Valu er V og strømmen passerer motstanden anta verdien jeg ved å dele V av I (V / I) u bli den totale motstanden påta seg sine Valu er Rt
så u kan få den interne motstanden som nedenfor
intern motstand = Rt-R
lykke til

Hei alle.

Min krets trekker bare 30 til 40mA.

Det er en linje av resistor med 3 lysdioder bare.

Når jeg connec det to linjer (i parallell),
spenningsfall mer, er denne gang spenningen er mindre enn
9V.Takk

Aina

have a bad power supply.

Jeg tror du kan
ha en dårlig strømforsyning.Kan du gi noen detaljer om selve strømforsyningen?Produsent, modellnummer, hvis det er kalibrert, hvor gammel den er osv. Du ønsker kanskje å koble andre belastninger ved siden av ditt lysdioder for å se om det gir deg noe i nærheten av åpen krets spenning ..

Med vennlig hilsen,
V_c

mest porbably du fikk en veldig dårlig tilbud og dets vurdering parameteren er ikke den nøyaktige verdien.

Hei
noen ganger CKT har sin lasting effekt på enkelte strømforsyninger, særlig hvis tilbudet er ikke veldig bra.Jeg hadde et lignende problem med en strømforsyning i mitt universitet lab (universitets laboratorier r skal ha gode strømforsyninger, men det bestemte man ikke).Jeg prøvde å kjøre en høy makt stepper.jeg løste mitt problem ved hjelp av en strømforsyning fra en gammel datamaskin av meg.fungerer som en perle.u kan få 5V og 12 volt fra dem og de har en høy nok rating til de fleste formål.

TA TA

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back