Waveguide coupler design

E

elusquinos

Guest
Hei alle, jeg må lage en waveguide coupler for WR-34 og sentrum frekvens i 28GHz.Kopling kreves = 10dB, Directivity> 30dB.

Kan du hjelpe meg?

På forhånd takk

Ja jeg kan hjelpe deg.
Det er hovedsakelig 2 typer couplers, nemlig:
Moreno Cross: små, krysset waveguide, max directivity 20dB.Coup = 15-30dB
Side koplede: større, høyeste directivity (typ 35 dB), Coup = 6 til 40 dB

Jeg
har en programvare som kan beregne side koplede type.Det
er et gammelt dos stil og det er ikke frindly, så jeg kan gjøre regnestykket for deg.
Fortell meg hvis du vil at design.

Mekanisk bygge er enkelt, bare nok rektangulære waveguide, to flenser, en bore-maskin, en nestleder, en passende jern, SnPb wire og en god fluxant.

Takk Sergio, har jeg prøver å søke Multihole coupler metoden men resultatene er ikke satisfactories.I Pozar `s bok (MW Engineering) du har ett eksempel, men når du bruker den for 28 GHz deretter resultatene ikke sammenhengende.Kan du si meg hvor kan jeg studere dine foreslåtte metoder?.

Våre coupler waveguide vil ha følgende spesifikasjoner:

C = 10 dB
D => 20dB
Waveguide ==> WR-34
Frekvens ==> 28.5GHzTakk igjen.

I tilfelle Pozar `s bok, bare forklart et begrep og grunnleggende teori etter domene modus.

Hvis du simulere eksempel på det, da har du et annet resultat.

Så må du vurdere høyere for hull i waveguide.

Men du trenger en liten endring av parametere, for eksempel utlignet lengde hull størrelse, avstand mellom hullene.

Hvis du har Ansof hfss eller cSt microondas studio, har du et godt resultat.

Jeg laste opp kildekoden ved oktav koden (ligner matlab, www.octave.org), må du søke dette forumet.

elusquinos wrote:

Takk Sergio, har jeg prøver å søke Multihole coupler metoden men resultatene er ikke satisfactories.
I Pozar `s bok (MW Engineering) du har ett eksempel, men når du bruker den for 28 GHz deretter resultatene ikke sammenhengende.
Kan du si meg hvor kan jeg studere dine foreslåtte metoder?.Våre coupler waveguide vil ha følgende spesifikasjoner:C = 10 dB

D => 20dB

Waveguide ==> WR-34

Frekvens ==> 28.5GHzTakk igjen.

Takk til begge.

I have a little doubts about Multihole Coupler method explained in Pozar´s book. Først s parameter er Aperture utlignet danne sidewall av veiledningen.I Pozar `s bok eksempel (Side 331 i 3rd Edition) s = a / 4.Men det er en fast verdi, eller du kan velge en annen verdi.På den annen side har vi åpnet en 10dB retningsbestemt coupler i WR-28 og vi har observert to rader med 20 hull hver enkelt.Vi tenker på å utvikle chebishev polinomial for 20 hull i WR-34 waveguide for å kalkulere radius hull (og avstanden mellom hullene = λg / 4), men dette synes svært kompleks (Jeg skal prøve å løse det med Mathematica men jeg forstår ikke vite om det vil være rett. Er det enklere løsninger?

Til slutt et spørsmål for HOHOH, kildekoden er for beregne radius hull?Jeg fant ikke det ennå, kan du gi mer informasjon om hvordan finne det?

Takk igjen, du er en stor hjelp for meg.

Hallo,
solution to our problem.

Til slutt tror jeg vi har funnet en mulig
løsning til vårt problem.Radius hullene er utviklet av binomial respons.Men vi har trunked metoden fordi avstanden mellom sentrum hullene er lavere enn hull diameter, derfor har vi tenkt å gjøre de 4 sentrale hull lik hans neighobour hull.For eksempel hvis hull nummer 10, deretter radius hullet er [abccccccba] der hver bokstav er radius av hvert hull.Med denne stammen vi løs maximally flatt i frekvensrespons men minst vi synes det er realisasjonsverdi.

En annen viktig ting er antall rader.Hvis du har to rader med hull deretter

Kopling Factor C (to rader hull) = kopling Factor (enkelt rad hull)-6dBDerfor
dvs. hvis du ønsker en total C = 10dB deretter kan du gjøre to rader hull som kopling C = 16dB hver enkelt.Dette siste er enklere å bygget enn en enkelt rad fordi radius hullene er mindre og phisically de kan realiseres.Jeg tror dette kan være en god teknikk for liten kopling faktorer kreves.

Vi kommer til å implementere denne løsningen så snart som mulig når dette skjer, jeg kommer til å kommentere resultatene.I am sorry if it is too heavy.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back