waveguide press vindu

B

biff44

Guest
Noen vet hvordan de skal gå om å designe et waveguide press vindu med høy effekt (si 20 kW)?Hvilken type glass / keramikk vil du bruke?Hva er vinduet tykkelse (quarterwave, halv bølge, eller så tynne som mulig)?Noe annet å vurdere?2450 MHz.

Av åpenbare grunner, ikke bølgelengde matchende ikke fungere på 2,4 GHz.Så "så tynn som mulig" er nest beste alternativet og lav Er (glass i stedet for keramikk) vil bli foretrukket.Selvfølgelig kan man undersøke de nøyaktige konsekvensene av innføring av vinduet med en EM simulator.

Har bølgelengden tilsvarer betyr landa / 2?
JEG dont se hvordan det ville det ikke fungere.

La oss si, material dielektrisk konstant er 2.
En halv bølgelengde tykk skive ville være ca 4cm tykt og med et lite tap tangent materiale.trolig rexolite ...

men jeg antar det er flere spørsmål må spørre

1) Hva er trykket på waveguide må tåle
2) 20KW peak, gjennomsnittlig, CW, puls?

Gjennomsnittlig effekt 20 kW og 100 psig så jeg vil at vinduet for å være tykk nok til å ta det press.

Jeg prøver bare å finne ut hvordan standard design går for noe sånt.Sannsynligvis vil ikke en halv bølge av glass på grunn av lengden, men hvis jeg hadde si 1 / 8 bølgelengde av glass som trolig ville være et temmelig stort VSWR.Jeg kunne matche den ut, med si en induktiv iris lenger ned guiden, men jeg har aldri sett en laget på den måten.Heldigvis er det veldig smalt band 2450 / - 15 MHz.

godt jobbet jeg på trykk vinduer og jeg har sett og brukt litt press vinduer.
Mange av de kommersielle de var designet for radar markedet, mens jeg har brukt dem på en annen sammenheng.
Den WR187 vinduene ble gjort av et komposittmateriale som ligner på en vevd basert epoxy mens WR90 og WR28 ble gjort av en kvarts.
Den epoxy var fast "festet" mellom to metal flenser.
Den kvarts vinduene ble festet med «metall til keramiske" lodding teknologi.

Men fra et EM synspunkt, en hjemmelaget vindu, en svært tynn PTFE eller Kapton tape (dvs. 25 my for WR22 til WR75), er mye mindre lossy, selv uten chooke ringer.

Min erfaring er hovedsakelig basert på vakuum miljøer (dvs 1 kg / cm ^ 2).Men jeg vet at i hi makt, trykket av gassen HF6 er vanligvis mindre enn 1 kg / cm ^ 2

Ja, som jeg fant ut det meste av trykket vinduene der ute er designet for vakum kammer - 15 psig press.Jeg har noen av dem.Mitt problem er at jeg trenger høyere trykk - 4 x tha beløp.Det faktum at WR430 waveguide åpningen er så stor gjør det enda mer interessant.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back