Win XP & serieport

A

amtalan

Guest
Jeg trenger å generere en stabil firkantbølge (maks frekvens 5K) med seriell port.

Med et enkelt program i grunnleggende ser jeg en uregelmessig firkantbølge, tror jeg skyldes avbruddet ledelsen.

En løsning bør være å bruke DOS, men er mulig å gjøre det samme oppgaven i XP?

Hilsen

A.

amtalan skrev:

Jeg trenger å generere en stabil firkantbølge (maks frekvens 5K) med seriell port.Med et enkelt program i grunnleggende ser jeg en uregelmessig firkantbølge, tror jeg skyldes avbruddet ledelsen.En løsning bør være å bruke DOS, men er mulig å gjøre det samme oppgaven i XP?HilsenA.

Du kan ikke bruke DOS rutiner i XP.
GJØRE ET WAVE ER BEDRE BRUK EN 555 og FF.
BYE

Hei, jeg har gjort mye for seriell kommunikasjon ting under DOS og Windows, min personlige mening er: glem det!
Selv med mine DOS sanntid kjernen jeg ikke i stand til å produsere et stabilt responstid for seriell kommunikasjon.Tiden varries en "liten" bit, opp til rundt 10-50ľS!Men sanntid systemet forteller deg dette.
Ta en liten mikro, og koble denne mikro via RS232 til datamaskinen.Da maskinen vil gi en kort kommando og si: "Gi meg 5kHz!"og mikro vil produsere ...Hvis du er fimilar med L er kan du gjøre dette i 2 timer.Dette skulle bli min vei ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back