Wire bånd

A

ASIC

Guest
Fyrene,

I de neste par ukene jeg vil møte noen problemer at de ikke lærer om på skolen.Her er det første ....

Hvor mye strøm kan en bånd-tråders ta (100 micron puten størrelse)?Ved å bytte til dobbel bånd?Hvor mange pinner skal tilordnes VCC og GND?Noen tommelfingerregel?ASIC

Hi ASIC,

Jeg bruker ca 50mA/Pad for vanlige pads.Den doble bounding er nødvendig hvis du trenger å senke Bond indutance.Det avhenger av type krets som du har.For analoge kretser er bedre å bruke så mye pads som du kan ha en mer ren supply.Dette kan være simulert å se krets behavor.

For digitale kretser denne er ikke så problematisk.Men avhengig av hastigheten på krets.

Antallet pads begrenser endelige silisium området, slik at et kompromiss er nødvendig.

Regards bastos

tommelfingerregel: 1mm bånd lengde = 1nH
Så kan du omtrent anslå hva du trenger.

en typisk 1-mil-bondwire kan ta opptil 500mA.Den kritiske flaskehalsen er puten selv.de fleste standard-pads er ikke optimalisert for høye strømmer og få electromigration-problemer ovenfor 100mA.Men hvis du stakk 5 eller flere metallayers kan du bygge en 500mA Supply-Pad selv.

Sitat:* W * H * E * R * E * T * o * f * i * n * d * i * t

Ikke glem hvor mye strøm en obligasjon wire tar avhenger av dens tykkelse.

Jeg bruker 0,0005 / 0,0007 thou Bond ledninger og jeg vil ikke anbefale å gå over 200-300mA for denne tykkelsen av tråd.

Hvis dagens er et problem ikke glem du kan bruke gull tape, anyhting 0.0005-0.002 da kan brukes til større gjeldende evne.

Også dobbelt obligasjoner vil redusere inductance og jeg vil anbefale denne hvis du bruker noen form for forsterker i mikrobølgeovn frekvensområdet.

Sitat:Jeg bruker 0,0005 / 0,0007 thou Bond ledninger og jeg vil ikke anbefale å gå over 200-300mA for denne tykkelsen av tråd.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back