Wire bindingen kvalitet måling

R

rikie_rizza

Guest
Venner,

Trenger hjelp.

Hvilken er den beste metoden for å måle wire bond (bonding kvalitet), styrke med I eller styrke med V?

Enhver annen sensitiv metode for å måle wire bond, inkludert delaminering?

Takk
Rikie_Rizza

Hei r_r,

Standard metode er å bruke en fast trekkraft til obligasjonen tråd, og parallelt med det.Det gjaldt å trekke styrken er avhengig av binding metoden, den tilkoblede materialer, og wire tykkelse.En viss kraft vil bli garantert av liming / emballasjen fab.

Dette er selvfølgelig ikke en sensitiv test.Men hvis en wire trekker ut eller pauser, var det liming ikke riktig uansett.Normalt er denne testen søkt etter en statistisk metode, ikke til 100%, selvfølgelig.

HTH, erikl

Hei Erikl,

Takk, men her på BE enhet testing, må vi være sikker på at ledningen bindingen kvaliteten er god og pålitelig nok til at enheten skal opptre på de mest ekstreme forhold innenfor den angitte grensen.Den IC, er pakke allerede, så noen form for makt slike mold press, burn-in, og selv ESD kan skade bonding usynlig.

Det er derfor vi trenger en sensitiv ikke destruktiv test til, minst, vet enheten bindingen kvalitet.

Hvis enheten har allerede vært gjenstand for "de mest ekstreme forhold innenfor den angitte grensen" som burn-in, temperatur og luftfuktighet sykling og ESD test, er den eneste "sensitiv" test til min kunnskap standard testing av elektriske parametre ved hjelp av max.tillatte gjeldende grense.En annen ikke-destruktiv test er X-ray inspeksjon av bonding ledninger.Lav X-ray dose hvis NV minnet er involvert!

Mmmm, X-ray er ikke mulig fordi vi ikke har maskinen å inspisere alle hundre tusen av automatisk.Foruten, er ledningen AL, så den wont være synlige med røntgen.

rikie_rizza skrev:

Mmmm, X-ray er ikke mulig fordi vi ikke har maskinen å inspisere alle hundre tusen av automatisk.
Foruten, er ledningen AL, så den wont være synlige med røntgen.

Bruk 2-5x merkestrøm og måle via 4-terminal spenningsfallet redusere eller øke.Begge indikerer en levetid problem med gull-palladium grensesnitt.

rfsystem skrev:

Bruk 2-5x merkestrøm og måle via 4-terminal spenningsfallet redusere eller øke.
Begge indikerer en levetid problem med gull-palladium grensesnitt.

Hvorfor den ikke kan arbeide med støpt enhet?

Jeg klarer å øke sensitiviteten ved hjelp av mikro Amps makt, tidligere bruker jeg mV makt og enheten går.Betyr måle det bedre i uA skala eller høyere nåværende skalaen?

rikie_rizza skrev:

Hvorfor den ikke kan arbeide med støpt enhet?Fordi du ikke kan lage en ekte 4-terminal-mål over obligasjonen wire selv.
Du må alltid injisere en gjeldende mot GND (eller VDD).
Hvis det er en port inn til en MOSFET, gjeldende alltid vil flyte via en pn-krysset av en av input ESD-dioder i fremover - slik at du i hovedsak måler spenning frem av krysset - ikke en meningsfylt resultat om wire bond kvalitet.Jeg klarer å øke sensitiviteten ved hjelp av mikro Amps makt, tidligere bruker jeg mV makt og enheten går.
Betyr måle det bedre i uA skala eller høyere nåværende skalaen?

Jeg husker denne teknikken for en pakket test, men med MUXes utformet i å bekrefte i tillegg til bist for I / O's påliteligheten av obligasjoner.

Bad obligasjoner viser raske electromigration under høyere strømmer.Så du trenger litt 100mA.Og her er grensen.Utgangen sjåføren bør være større enn vanlig og dagens drivere er redusert skråningen drivere ved lav spenning.

Det ble ansett som et alternativ.Jeg vet ikke om dette alternativet under mange valget ble gjennomført.Fra den analoge krets perspektiv en 4-terminal måling arbeid.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back