WireLoad modeller i ulike faser i fysisk Design Flow

H

hb_cancer

Guest
Hei,
Under PD flow (magma), ulike wire load modeller er forbundet på ulike stadier som Constant, Manhattan, Final.Kan du gi meg beskjed hvilke Wire Load modell er knyttet på hvert trinn.

WireLoadModel Stage

1.GLOBAL
2.IDEAL
3.MANHATTAN
4.FINALTakk!

hei hb_cancer,
Jeg har aldri brukt magma flow, men jeg wrking på andre verktøy fra ganske lang tid, må wht jeg ikke forstår er hvorfor vi trenger wireload modellene på diff scenen, vi vanligvis bruker i syntese, og wont senere, kan u mer forseggjort ur spørsmål

Hei raju3295,
Jeg hadde dette søket fordi når jeg ser på tidspunktet rapporter på forskjellige stadier av design som Timing Optimization (FixTime), Cell Placement (FixCell) eller ruting (FixWire) i "tråd load modell" i disse rapportene er forskjellige, selv om vi ikke eksplisitt angir hvilken modell jeg skal velge for verktøyet.Kan du fortelle meg hva jeg må være den riktige ledningen belastning modell for ulike stadier av flyten (backend) ...Takk ...

Hei Hb_cancer / Raju,

Ja, bruker PD verktøy forskjellige wire load modeller på forskjellige stadier.Fordi i gjennomføringen stadiene som vi ikke kan bruke sign-off verktøy for utvinning på grunn av runtime (Eller vi ikke kan kreve at nøyaktighet) og vi vil ikke ha fullstendig ruteinformasjon.Så fysisk utforming verktøy bruker forskjellige wire belastning modeller til modell parasitics.

Så hvorfor er annerledes wireload modeller på forskjellige stadier?
Som vi fortsette med flyt selv vi må ha nøyaktig wire modell så nært som mulig til å logge av verktøyet, slik at vi ville ikke ikke se noen overraskende resultater når gjøre STA med sign-off-verktøy (StarRC-XT Bransje sign-off parasitics ekstrakt verktøyet, PrimeTime / PrimeTimeSI Bransje sign-off STA verktøyet).

Så kommer til hb_cancer spørsmålet,

WireLoadModel Stage
1.KONSTANT eller Zero wire belastning modell som brukes under fix-time scenen
2.Global wire load modellen brukt under fix-cell/fix-wire stadiet (Fordi første globale ruting er gjort ved fix-celle-stadiet og igjen under fix-wire scenen)
3.MANHATTAN-løpet CTS / Delvis på Fix-wire stage (jeg er ikke sikker)
4.FINAL når detalj ruting er gjort dvs. på slutten av Fix-wire Stage.

Jeg håper dette hjelper.

Hilsen.

hei hb_cancer / Arjun
Vanligvis CDN / snps verktøy vil gjøre grove virual / trial ruting for å beregne avstanden og dermed vil kalkulere RC verdier og at dette er ikke en signoff en, men å ha noe anslag, vil disse verktøyene gjør dette grove ruting og estimering.
Jeg pleide å ha en sterk følelse Om wire laste modeller, er at de vil bli brukt der designen ikke er plassert og fra disse tabellene avhengig av størrelsen på flis og fanout, vil verktøy cal RC verdier ....Korrekt meg hvis jeg går galt noen der

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back