Working mekanismen av LC tvers av koplede VCO

W

wccheng

Guest
Dear all,

Jeg har litt problemer om de arbeider mekanisme av LC tvers av koplede VCO.Slik jeg ser det skjematisk av LC tank kryss-koplede VCO, vil jeg finne ut at den ene siden av Transistor produksjonen blir alltid stabelen ved høye og stakk til lave på den andre siden av Transistor utgang.Derfor, hvor kunne det svinge den differensielle utgang?Er det noen spor å forklare oscillation effekt?

Takk

wccheng

Det er en tilbakemelding.Fasen mellom B til C (eller G til D) er 180 deg.Tilbakemeldingene er som følger: B for Q1 til C av Q1, deretter til B av Q2 og så til C av Q2 og kommer tilbake til B av Q1.Det er totalt 360 deg og få (B til C).
Tanken parallelt resonator omdirigeringen noe signal ut av THR frewuency band.I oscillation rekkevidde tanken presenterer høy impedans men lav ut av rekkevidde.Så resonator forhindre eventuelle tilbakemeldinger outof rsnge.
Annen måte å se er en negativ motstand på C (tank skriving).Lokket på E og ind på B presenterer negative motstand som er loaed av resonator.

Dear all,

Jeg har lest boken - "Design for Analog CMOS integrerte kretser" på side 499.Det sies at LC krysset-koplede oscillator ikke klinke opp fordi lavfrekvente vinning er svært liten.Faktisk, jeg vet at grunnen til at gevinsten er lav ved lav frekvens.Men hvorfor lavfrekvente er enklere å klinke opp krets (som minne til å lagre 1 eller 0)?Kan noen svare meg?Det er fordi jeg fortsatt er problemer i jobber mekanisme om kryss-koplede oscillator.Faktisk, jeg vet DJ sa at det er nødvendig å oppfylle Barkhausen kriterier.Men hvordan kan jeg forklare hvorfor denne kretsen vil ikke stabel ved høy eller lav?

takk

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back