Xilinix spartansk-3 styret, problem

A

abionnnn

Guest
Jeg
har lagt merke til at strømmen forbindelse at det kommer med ikke har anlegg for en jorden-tilkobling.

Jeg må grensesnittet styrets utganger til ekstern krets (a 8051 bord jeg har gjort, sammen med et
12 V Stepper motor krets) som bruker en annen strømforsyning som
er jordet ...Hva bør jeg gjøre?

Koble hver bakken til hverandre ut av spørsmålet?Ditt innspill er verdsatt!

-abionnnn

Hi abionnnn,
Jeg tror ikke du bør alltid tenke på å koble jord fra makten i følsomt elektronisk utstyr.

når oyu har ulike makt kilder, for eksempel dette tilfellet hvis signalene er isolert ved en transformator, må du ha en comon bakken,
uansett hvor vanskelig det er.Hvis du ikke kan du ende opp med svært unpleasent overraskelser som vil ødelegge de mest verdifulle komponenter.

Du kan ha ett av alternativene: Bruk opto-isolerte buss mellom 2 plater (dyre og store).Eller koble 2 begrunnelse med én tykk wire for å sikre at du har en solid felles bakken.

jorden på strømforsyningsenheten ikke er et viktig tema for de fleste av programmene.Spesielt i små signal enheter.Earth-kontakt er viktig hvis du har høy spenning (mer enn 60V) og / eller hich aktuelle programmer for å hindre electricution av brukerne.for 5 og 12 volt logikk du definitivt ikke trenger en jord.

BR,
/ Farhad

Kjære farhada,

Takk for svar.Jeg trodde noe sånt som dette ville være et problem.Jeg faktisk gjorde bruk noen 4N25 opto's men som du sa, dette ville være et kostbart og store situasjonen, særlig da hvis jeg bruker det fulle potensialet av alle FPGA's I / O.

Min største bekymringen med jorden er jeg ikke vet hva som er inni transformator (men det sier det
er et skifte modus), men det er kun den aktive og nøytral tilkoblinger som betyr at det
er flytende i forhold til jord.Så jeg antar det
er ok rett?

Er det noen andre problemer enn motstand av bakken tilkoblingen?Hvis jeg ikke tror dette er den eneste sannsynlig løsning.

Takk igjen,

-abionnnn

Hei,
trenger du ikke å bekymre deg for jord i det hele tatt.Ditt største bekymringen bør være stabilityof dine bakkenivå når du har flere strøm wources.

Hovedsaken i ditt tilfelle er å holde signal nivåer på samme nivå.Ved å ha en god grunn signal du sørge for at de 5 volt på utgangen av FPGA er det samme som 5 V på input side, siden de begge har samme referansepunkt.

Hvis søknaden industriell programmet, jeg vil anbefale å bruke en transzorb på alle utgangssignaler verdien av transzorb bør være på leasr 2 ganger maksimal spenning.Hvis du gjør det, legger en liten 0.1-5 ohm motstander til utgangssignaler som vil fungere som sikringer for enheten i tilfelle du får en stygg stor spiss, det transzorb vil bli aktivert og motstander vil brenne, men resten av enheter vil bli OK (jeg brukte til å arbeide med
3.000 volt kontroll over enheter ved hjelp Xilinx XC4005 FPGAs).

Håper du finner informasjonen nyttig.Kan jeg spørre om dette er et skoleprosjekt, en hubby prosjekt eller en enhet?

BR,
/ Farhad

Takk for transzorber ideen, var jeg bare skal bruke diodes på h-brua for å beskytte mot tilbake handling men kanskje dette ikke er nok.

Sitat:

Håper du finner informasjonen nyttig.
Kan jeg spørre om dette er et skoleprosjekt, en hubby prosjekt eller en enhet?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back