Xilinx Ethernet kommunikasjon uten Embedded MAC kjerner?

E

elek-eng

Guest
Hei alle

Kan du vennligst HEP meg

Jeg ønsker å sende data fra min FPGA til PCen ved hjelp av Ethernet

Jeg har spartansk 3A utvikling bord som kommer med ethernet grafi chip og en Ethernet-kontakt

men det er ingen buit i MAC i styret

Jeg fant ut at jeg måtte bruke myk MAC IP som Xilinx gir EDK

men jeg er en nybegynner til en verden av FPGA

Så er det noen annen måte å få en mac uten embedded løsninger som jeg ikke vet hvordan du bruker enten Microblaze eller PowerPC-prosessorer

Alt jeg trenger er å sende enkle data til datamaskinen min med lav data rate "ca 10 MB
/ s"

Har Xilinx gi MAC kjerner som ikke er "embedded"takk

Xilinx EDK er ekstremt enkle å bruke.Det tar mindre enn en dag å bygge komplett system (s) og bli komfortabel med EDK.Det er mange Video Tutorials på Xilinx nettsted.

MAC IP kjernen ikke er "embedded" per se, men det IIRC, bruker noen enkle IP som er i utgangspunktet laget av FIFO's.Dette grensesnittet er vanligvis innpakket i PLB / OPB grensesnitt hvis du ønsker å bruke disse bussene.

Dessuten vil det være så mye lettere å teste ting ut med en prosessor i stedet for å skrive tilpassede logikken å generere TCP / IP-pakke sekvenser.Eller du kan ganske enkelt bruke Matlab med System Generator hvis du er komfortabel med Matlab, det.

Sjekk denne for mer informasjon om kjerne.

Hvis du ønsker en VHDL-koden for Ethernet MII, Queensland University har utviklet en IP-stakken som inkluderte MII operasjoner.Kanskje du kan sjekke det.

http://www.itee.uq.edu.au/ ~ Peters / xsvboard / index.html

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back