XWindows port programmering??

A

Anno

Guest
For å forklare temaet litt bedre. Jeg ønsker å skrive et program som vil skrive skjermen til port 6000 (Xserver port) eller få X-applikasjoner å kjøre fra mitt program. Jeg ønsker ikke å programmere nye programmer, ønsker jeg å kjøre eksisterende appplications, Will ex XClock etc. være greatfull for noen hjelp og kan selv prøve å donere en digital øl for noen hjelp.

Du må ha en X-server som kjører på din lokale maskin. Deretter kan du starte programmer fra den eksterne datamaskinen. Så starte X server hvis det ikke allerede kjører. Finn vertsnavnet eller IP-adressen til den lokale datamaskinen X-tjeneren kjører på. (For eksempel "arbeidsstasjon"). Logg på din ekstern datamaskin og gjøre: $ eksport DISPLAY = arbeidsstasjon: 0 hvis du bruker sh eller bash som shell. Kontroller at banen peker på X-programmer og bare gjøre: $ xclock & Kontroller at du har fullmakt til x-applikasjoner til å koble til X-server.

erm ... hehe .. sorry. faktisk kanskje jeg ikke forklare ... Jeg ønsker å programmere i C + + eller ISO-C. Jeg vet hvordan du ringer ekstern x-apps via ssh etc. Så problemet er faktisk den port forwarding i C

Du har sannsynligvis nødt til å slå opp hvordan du bruker SSL bibliotekene.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back