Zero-hvis mottaker miksere!

E

eng-a-hesham

Guest
1 - Når man utformer en null dersom mottaker vil man mixer være nok for design mitt .. eller burde jeg bruke to I & Q miksere? 2 - hvis to, bør det være en faseskift med 90 mellom LO signalene mate dem ... hva er de andre design forskjellene mellom dem? 3 - for å unngå 2. ordens forvrengning Jeg vil bruke differensial endte mikseren er at god eller dårlig!

1-Hvis du bruker to I / Q Mixers, vil det være lett å skille ønsket og uønsket sidebands på output.You kan bruke en flerfasede filter for å diskriminere dem .. 2-Ja, det er 90 grader faseskift nødvendig å kjøre I / Q mixer kombinasjon .. 3-Ja, differensial strukturer har theoritically ikke engang modus harmoniske.

2-de er identiske eller burde det være noen forskjeller i design!

Jeg er også prøver å gjøre en null-IF homodyne setup. Jeg var ute på aktiv miksere fra Analog Devices som en mulighet, og noen av dem spesifisere deres IF utvalg som arbeider ned til DC, men ingen av dem egentlig gi noen konkrete eksempler på å bruke dem for homodyne mottakere. For eksempel ble jeg ser på AD8343: http://www.analog.com/static/imported-files/data_sheets/AD8343.pdf Men jeg kan ikke se en god måte å få signal av differensial (som er partisk høy) outputswithout AC kobling (som jeg ikke kan gjøre, trenger ting å jobbe hele veien ned til DC). Har noen brukt aktivt miksere som disse for null-IF mottakere, eller bør jeg holde med dobbelt balansert miksere? Min frekvens er lav (8-50MHz), btw. Også hvis jeg bruker to dobbelt balansert miksere, er det greit hvis jeg bruker en toveis strøm splitter å mate min RF i begge direkte? Eller bør jeg ha en slags buffer eller attenuator pad mellom splitteren utganger og blandebatteri RF-portene?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back