Zero Ohm motstander Jumper

H

htho55

Guest
Hei alle,
Does noen vite at tilsvarende inductance av 0402 SMD null ohm motstander jumper?
Takk.

Jeg tror den inductance ikke kan bestemmes uten definere respektive retur banen.

Fvm wrote:

Jeg tror den inductance ikke kan bestemmes uten definere respektive retur banen.

Takk for svaret ditt.
Hva er selv-resonans freqeucny (SFR) for generell 0402 null ohm motstander jumper?
Er det fortsatt rundt 0.2nH på 2 ~ 5GHz?

aho911 wrote:

Takk for svaret ditt.

Hva er selv-resonans freqeucny (SFR) for generell 0402 null ohm motstander jumper?

Er det fortsatt rundt 0.2nH på 2 ~ 5GHz?

Sitat:

Det er en delvis inductance, tilsvarende et stykke wire.

Fvm wrote:Sitat:

Det er en delvis inductance, tilsvarende et stykke wire.

Jeg er enig i så langt, som forutsetter en konstant, montering indenpendant selv inductance for en del er et nyttig tilnærming i mange tilfeller.

or a straight PCB trace.

Men det
er ikke nøyaktige og trenger en referanse geometri, hvis inductor terminaler har en avstand, spesielt for svært lav selvtillit inductance av et stykke wire
eller en rett PCB sporstoffer.

Hvis du ta PCB spor av samme bredde som jumperen (0,5 mm) som referanse geometri, enn du får rundt 0,1 NH inductance for 0402 jumper.Det betyr sporingsfilen inductance er økt med dette beløpet, når du klippe det og montere jumperen over gapet.Men du kan også se at dette øker varierer med avstanden til under flyet.Det kan være
f.eks 0,13 NH med en 4-lags bord (,38 mm substrat høyde) og 0,1 NH med 1.6 mm substrat høyde.

Det andre punktet er at jumperen kan monteres også spor av ulik bredde.Dette endrer det
er åpenbart selv inductance,
f.eks hvis montert på et 1 mm spor, den synes å ha 0,25 NH inductance.I kontrast da montert på en 0,2 mm spor, det viser en negativ inductance på 0,04 nh.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back