åpent avløp / kollektor driver??

X

xczms

Guest
Jeg designe applikasjonsplattform av GPRS modul MC35i, nå har jeg litt problem på utformingen av pinnen IGH, den elektroniske beskrivelse av pin er som følger: signal form og nivå: RI ≈ 100k, CI ≈ 1nF VILmax = 0.5V på Imax =-20μA VOpenmax = 2.3V PÅ ~~~|____|~~~ Aktiv Low> 100ms kommentar: Dette signalet slår mobile ON. Denne linjen må være drevet lavt av en åpen Drain eller Open Collector driver. kan noen hjelpe meg med den åpne avløp / kollektor driver? hvordan man implementerer den, kan du anbefale meg noen brikkesett? takk

Bare bruk en BSS138 eller lignende lav treshold spenning MOSFET. Sett avløp i pin av modulen, kilde til GND, og porten til kontrolleren eller hva du bruker til å kontrollere at modulen. En 0-1-0 puls på porten vil gi ønsket 1-0-1 puls til start modulen. Bare i samsvar med varigheten av puls, som spesifisert i dataarket. Gate er kompatibel med både 5v og 3v logikk nivåer. / Pisoiu

[Quote = xczms] da kunne jeg bruke transistoren som 9013? [/Quote] Jeg vet ikke parametrene av denne transistor, men hvis det er lite strøm og hvis treshold spenning (spesifisert i datablad ITS) er under minstemål "1" state spenningen enheten brukes til å kontrollere modulen, kan du bruke den. Selvfølgelig kan du bruke også en bipolar transistor stedet for MOSFET, men for dette må du legge en motstand i serie med base. / Pisoiu

hvis jeg bruker BSS138, Shoud Jeg bruker pull-up motstand på avløpet pin? og VOpenmax = 2.3v betyr det høye nivået som ipnut til modulen ikke kunne være høyere enn dette, ikke sant?

[Quote = xczms] hvis jeg bruker BSS138, Shoud Jeg bruker pull-up motstand på avløpet pin? og VOpenmax = 2.3v betyr det høye nivået som ipnut til modulen ikke kunne være høyere enn dette, ikke sant? [/quote] Vanligvis er at motstanden inne modem. Sjekk dataarket, og hvis den sier at pin er trukket opp, skal du IKKE bruke en ekstern motstand mellom avløp og VCC. Hvis pinnen ikke er internt trukket opp (noe jeg tviler på dette), og deretter sette 1kohm mellom avløp og VCC. Vopenmax = 2,3 betyr at spenningen på at pin må være under 2,3 v til følelse av commnd. Bruk BSS138 og det vil fungere. Håper det er klart nå. / Pisoiu

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back