ønsker å kjenne til reglene for analog PCB design

Hva analoge utformingen PCB du vil vite? Analog signal comm, jording, ADC komponent posisjonering, hva? være mer spesifikke vil ya.

Siden de fleste PCB omfatter digitale og analoge signaler. Jeg ønsker å få noen ideer om hvordan du definerer hver seksjon for analoge og digitale deler. Hvordan layout kommunikasjon spor mellom analog chips. Siden stjernen bakken er den beste, i de fleste systemer er det en hoved stjerne og få sub stjerner, hvordan jeg skal koble signal sub stjerne med main stjerne? Siden hver sub stjerne kan lage støy som kan kobles til digital signal, hvordan kan jeg unngå dette? Ved hjelp av differensial signaler? og hvordan unngå jordsløyfe? Thanks.

Kanskje du kan henvise til "Printed Circuit Boards - Design, fabrikasjon og montering", RSKhandpur. Kanskje det vil ha informasjon du trengte. Håper det kan helpl deg ...

Nå er det få ren analog design, de fleste av dem er blandinger av både digitale og analoge.

Digital delen skjematisk er digital del på PCB analoge er analog. INGEN bør du ha separate bakken fly mellom digitale og analoge delen, møter AGND og DGND under Neath av ADC eller CODEC, hvis Switching strømforsyning er på bordet, bruker LDO å starte opp analoge delen hvis "digitale" signal trenger å reise til analoge delen dvs få kontroll bruke optokoblere Digital spor og analog er ikke krysser hverandre ADC DAC aldri bruker samme strømforsyning for digal og analoge delen og lignende.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back