110/220 AC til 5 / 12 DC uten Transformator

A

azerm

Guest
Hei, jeg trenger en krets for 5v/12v DC forsyning fra 110/220 AC. Den vanlige måten er å bruke en transformator, en bro og en spenningsregulator. Jeg vet denne måten, men det måtte gjøres uten å bruke transfett på grunn av vekten sin. Maksimal strømstyrke er 500 mA. En venn fortalte meg å bruke HV kondensatorer i stedet for Trans å redusere AC spenning, de andre delene er de samme. Er det mulig å gjøre denne kretsen? Er noen ide om det? Er det noen som vet noe referanse? Takk på forhånd.

transformerless strømforsyning for 500mA strøm er ikke økonomisk. det er bedre å bruke veksling strømforsyning med en IC og små ferrite transormer

Det er også sikkerheten problemet. Transformers bør alltid brukes i hjem bygget prosjekter.

Den X2 typen kondensator for 500mA er ganske større enn en liten transformator! Sjekk Power Integration TOPswitch-serie.

Code:
 Davood Amerion Skrevet: transformerless strømforsyning for 500mA strøm er ikke økonomisk. det er bedre å bruke veksling strømforsyning med en IC og små ferrite transormer
Jeg vil gjerne mer om dette oppsettet

ja ok, men remenber ing som allerede sagt for sikkerhet isolasjon via trxformer er bra. men du kan bare rette opp og bruke en Buck converter hvis du wanmt ... men det vil ha lav driftssyklus men hvem bryr seg? så bare bruke en bukk ..... og en høy side driver u bruke bootstrap driveren som du misliker puls transformator tror jeg. og kan LNK306 DO 500 mA ...? hvis det kan ur prob er løst det er fra powerint.com hva med en avlyttet buck converter .... som har lengre duty cycle for deg.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back