Jan 9, 2000 #3 C cipriqe Guest Jeg vil ha et eksempel på program ...Jeg vil comunicate med en konverter Sigma Delta
Jan 9, 2000 #4 S sau_sol Guest Her er programmet for SPI Jeg brukte denne koden for alle mine programmerCode:# include <avr/io.h>void InitSPI (void) ( DDRB = (1 <<PB4) | (1 <<PB5) | (1 <<PB7); / / Set Mosi, SCK, og SS-utgang SPCR = ((1 <<SPE) | (1 <<MSTR) | (1 <<SPR1) | (1 <<SPR0)); / / Enable SPI, Master, stille klokken rate fck/128 )void WriteByteSPI (unsigned char byte) (SPDR = byte; / / Load byte til data register while (! (SPSR & (1 <<SPIF))); / / Wait for overføring komplett)char ReadByteSPI (char addr) ( SPDR = addr; / / Load byte til data register while (! (SPSR & (1 <<SPIF))); / / Wait for overføring komplett addr = SPDR; return addr; )
Her er programmet for SPI Jeg brukte denne koden for alle mine programmerCode:# include <avr/io.h>void InitSPI (void) ( DDRB = (1 <<PB4) | (1 <<PB5) | (1 <<PB7); / / Set Mosi, SCK, og SS-utgang SPCR = ((1 <<SPE) | (1 <<MSTR) | (1 <<SPR1) | (1 <<SPR0)); / / Enable SPI, Master, stille klokken rate fck/128 )void WriteByteSPI (unsigned char byte) (SPDR = byte; / / Load byte til data register while (! (SPSR & (1 <<SPIF))); / / Wait for overføring komplett)char ReadByteSPI (char addr) ( SPDR = addr; / / Load byte til data register while (! (SPSR & (1 <<SPIF))); / / Wait for overføring komplett addr = SPDR; return addr; )
Jan 9, 2000 #5 C cipriqe Guest ups ...jeg gjøre en feil ..kan du sende meg igjen?Lagt etter 2 minutter:Jeg trenger å bruke miso Mosi og SCK å comunicate med den ...
ups ...jeg gjøre en feil ..kan du sende meg igjen?Lagt etter 2 minutter:Jeg trenger å bruke miso Mosi og SCK å comunicate med den ...
Jan 9, 2000 #6 S sau_sol Guest bare kopier koden og lagre det som ac fil eller du kan rett inkludere denne koden i programmet første initialiserer SPI og deretter bruker du lese eller skrive funksjoner for å få tilgang til innholdet i SPI
bare kopier koden og lagre det som ac fil eller du kan rett inkludere denne koden i programmet første initialiserer SPI og deretter bruker du lese eller skrive funksjoner for å få tilgang til innholdet i SPI
Jan 9, 2000 #8 S sakender Guest Kan noen hjelpe meg å grensesnittet spi-sensor med pic OR AT89C51 controller ?