2.4GHz video transmitter antenne

A

aot

Guest
Jeg har en liten, billig (kjøpt fra ebay) 2.4GHz video transmitter som jeg bruker med en liten CCTV kamera til å overføre tilbake opptak fra en quadrocopter. Resepsjonen er ikke fantastisk, det bare koster rundt £ 5 så det er ikke et stort problem, men før jeg kjøper noe annet jeg kan like godt se hva som kan gjøres. Antennen er bruker er en kort monopol stykke ledning som stikker opp av kretskortet. Kan denne byttes ut, for eksempel koble noen overtale til det og har en SMA kontakt i enden for å koble til vanlige 2,4 GHz antenne er, eller er det sannsynlig å ha noen matchende nettverk / andre ting å tune / elektrisk forlenge antennen slik at utgang er ikke 50ohms? Alle komponentene er så små, er det vanskelig å si! Jeg tenkte at det sannsynligvis ikke kommer til å være mulig, men jeg kom over dette: trådløs UART seriell datamodul XBee form Arduino | eBay England [/url] Ja det er på en lavere frekvens (868MHz), men sikkert prinsippet er det samme? Du vil merke i det bildet som enten en liten kabel antenne er tilkoblet, eller en SMA-kontakt, og antakelig det er lett utskiftbare. Takk, Aaron Når jeg tenker på det wifi antenne er ser ut til all bruk

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back