9W CFL lampe korte liv - hjelp som trengs

A

Andy G

Guest
Hi! den 9W CFL lampen i mitt nødlys gir svært korte liv, knapt går 15 dager --- det nødlys er NOHA merke laget i Kina Kan noen vennligst gi noen ideer om hvorfor lampen brenner ut så snart? Takk!

Ja .. Jeg er enig med fvm. I utgangspunktet chineese laget produkter er designet uten R & D's og dermed mangler i ytelse tallet. Vanligvis blackening av CFLs, skyldes im-propper brukshyppigheten som vanligvis skyldes sub standard design og viklinger av ferrittkjernen transformator.

Takket være fvm og Pranam77 for verdifulle kommentarer. disse billige produkter fra Kina er flom markedet, og vi forbrukerne taper. Jeg håpet noen kunne fortelle meg riktig svingete data for ferrittkjernen transformator slik at jeg kunne vinden en selv.

Jeg antar, bør det være mulig å forbedre produktet, men dette faktisk innebærer en redesign. Det vil ikke bli vellykket uten å utføre noe arbeid, at den opprinnelige designeren tilsynelatende savnet. Du ville trenge grunnleggende elektronikk instrumentering for dette formålet. Det spesielle med kinesiske elektroniske produkter er, du får høyteknologiske produkter fra noen produsenter (muligens internasjonale joint ventures) og trash kvalitet fra andre. Jeg har nylig demontert en notisbok SMPS, som endte det liv etter noen ukers drift med en liten bue utslipp ved makten transistor pinnene. Jeg fant utrolig lite isolasjon avstander, også på steder som kan forventes å oppnå elektrisk sikkerhet. Derfor produsenten "glemte" å merke produktet med SELV symbol (to konsentriske ruter). Jeg bestemte meg for ikke å kreve en garanti erstatning ...

Jeg kjøper Sylvania CFL-tallet. Fargetemperaturen 3k er ren hvit og selv om de er også laget i Kina de siste år. Et par mislykkede og etter å ringe Sylvania sendte de kuponger for utskiftninger. Den gratis CFL er fra mitt elektriske kraftselskap ble tilbakekalt og erstattet fordi den kinesiske produsenten stjal annet selskapets sertifisering etiketten og de dryppet brennende plast.

Som et velkjent faktum, er at India tredje korrupte landet i verden, folk her bare trenger god for Cheap. Uansett det kan ha en levetid på 1 Orr to måneder eller enda en uke. Dermed i chineese produkter er produsert i tre kategorier for amerikanske, europeiske og asiatiske markeder hvor asian kategorien vil være chepest og inferiorest av alle i forhold til othet to kategorier. Vi får en chineese 9 watt CFL lampe med innebygget ballast for bare 29 / - Rupees. Ca 0,6 $

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back