Adaptive Numerisk løsning av partielle differensialligninger

F

fasaghandis

Guest
Kan du hjelpe meg på adaptive numerisk løsning av partielle differensialligninger. Hilsen

er u å skrive program for å løse PDE s? wat slags PDE gjøre u mener? grunnleggende ligninger eller fullstendig, inkludert Sammen PDE? Jeg håper det finnes metoder tilgjengelig for å løse PDE er ... i dont får hva u mener med "adaptive" her. det finnes mange forskjellige typer av PDE er tilgjengelig som har blitt utforsket og metoder for å finne løsninger for PDE er av at skjemaet har blitt oppdaget ... kunne u vennligst gi flere detaljer! hilsen arunmit168.

Takk for svar. Målet med Adaptive løsningen er å appropriat fleksibel griding av Domain av løsningen, for å tid og minne effektiv løsning av PDE. hilsen

[Quote = fasaghandis] Takk for svar. Målet med Adaptive løsningen er å appropriat fleksibel griding av Domain av løsningen, for å tid og minne effektiv løsning av PDE. hilsen [/quote] hva jeg mener er, kan veien til å velge hvilken metode for å løse for en bestemt type løsning lages adaptive og ikke selve metoden. og det ikke er nødvendig også, føler jeg. Fordi, antar at hvis u er å designe en komplett partiell differensialligning Solver, så innspill wen gitt, u er å analysere strukturen av ligningen, og deretter "velg" metodene tilgjengelig! De ville være det beste kompromisset jeg føler, fordi, som u si det, kan minnet ledelsen og "speed" være optimalisert så veldig bra! Pls diskutere ur synspunkter slik at det ville hjelpe meg å forstå bedre, hva u har i ur tankene! hilsen arunmit168.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back