Advise nødvendige fire siste året prosjekt wth FPGA

S

sp

Guest
Kjære alle, Takk .... første .... Jeg trenger litt hjelp om emnet på min siste året prosjektet i universitetet mitt. Jeg hav noen bord wth Altera FPGA-chip / s. ... og im fremdeles tenker på dott topic burde jeg gjøre wth disse styrene. Jeg ville b takknemlig hvis noen kan foreslå meg noen som er egnet som min siste års prosjekt. Jeg ville elske det hvis det ikke involverer telekommunikasjon, kommunikasjon feltet, dont jeg liker det:) im en elektronikk hovedfag student. Jeg elsker VLSI, PLD / CPLD, FPGA, digital elektronikk, digitale integrerte kretser, mikroelektronikk, kraftelektronikk, kretser teori ting .... det ville b virkelig takknemlig hvis noen kunne hjelpe ... mange mange mange thanxs på forhånd ... min hilsen, sp

DSP med FPGA er et varmt område .. mye som skjer! Men ett av problemene er hvordan man skal implementere flyttall algoritmer .. Vel det er HSLA et bibliotek som du kan få her: www.utia.cas.cz du fortsatt trenger celoxica .. med dette noen DPS søknaden er nå stright fremover!

kjære eltonjohn, takk for ur forslag .... altfor dårlig i NVR studere alle banene på DSP b4 .. men jeg hav hørt om det .... tror jeg kommer til å lese meg på det,,, jeg bare vet det er digital signalbehandling ... ni hav ingen anelse på dott det er ... er det noen sammenheng btween DSP n digital bildebehandling? ... andre forslag fra andre? ... Jeg hav tenker på å gjøre FPGA som en kontrollør på fysiske ting .... men alle temaet jeg kan tenke på er altfor lett, altfor vanlig som ikke passer for min endelige årig prosjekt ... thanxs igjen eltonjohn ... hilsen sp

Hei SP, kan du prøve å implementere gamle prosessorene du er kjent med Kan være du kan prøve intel 8085. Du har allerede kanskje studert dette en ... Men nå prøver å bygge en. Jeg er sikker på at du vil lære mye å gjøre det ... Viktigst er du ferdig ur prosjektet i gang og jobbe threfor jeg foreslå deg til å gjøre 8085 vil dette spare ur tid hvis ur allerede er kjent med 8085 arkitekturen. En annen ting er det ikke for komplisert å bygge en! Lykke til!

Ta noe som vanligvis gjøres i mikro-tallet og gjøre det bedre i hardware:)

[Quote = jdhar] Ta noe vanligvis gjøres i mikro-tallet og gjøre det bedre i hardware:) [/quote] kunne jeg kjenne dott mener u do ... ikke skjønner ?.... gjøre 8085 er god ide,,, men jeg bare hav kunnskap i 8051 controller ... kan det b implementeres ved hjelp av FPGA også? .. thanxs alle for svar .... hilsen sp

Hva med å gjøre Manchester codec eller en ciclic redundant kodek.

ya .. 8051 kan implementeres på FPGA .. og det er et veldig godt prosjekt for startere

Jeg rådet deg til å lage en digital backend for en UWB system. Hvis du er bare en u kan velge en blokk av det, de matchet filter for eksempel.

[Quote = jnanabindu] ya .. 8051 kan implementeres på FPGA .. og det er et veldig godt prosjekt for startere [/quote] kan u fortelle meg mer om det .... etter endt VHDL koding,,, kan v bruke montering kode til å programmere 8051 FPGA som v normalt gjøre eller trenger fortsatt VHDL å programmere 8051 FPGA ??... hav tvil ... thanxs .... [Quote = amraldo] jeg rådet deg til å lage en digital backend for en UWB system. Hvis du er bare en u kan velge en blokk av det, de matchet filter for eksempel. [/Quote] jeg dont forstå dott er backend ... dott er UWB .... beklager for mitt uvitende ... ya ya ... vennligst ingen kommunikasjon ting .. uncapable / uinteressert ....: P mange mange mange thanxs til alle svare ... u all hjelp ... hilsen sp

hei sp, hvor ca går for en tilfeldig tall generator med mer perfeksjon enn vanlig. Jeg mener tilfeldigheten .. selvsagt krever GR8 nivå av matematikk bakgrunn. . Og så koding! :) (Ikke et originalt forslag) / cedance

Hei SP, slik jeg forstår deg hv ikke har gjort DSP selvfølgelig wud det være bedre for ur karriere å gjøre DSP, men for ur prosjekt bekymring u kan gå alongwith 8051, er det et veldig godt prosjekt for å gjøre ur grunnleggende av M-Controller og FPGA kan ytterligere u add-on ur søknader i dette prosjektet. Hvis du r gjør dette, kan u få en god veiledning her. Pr meg gå for 8051, men andre er også velkomne!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back