ATX Strømforsyning REPARASJON

H

HelderS

Guest
Hei, alle sammen! Min datamaskin ATX strømforsyning, har blitt brent forårsaket av en topp på strøm, jeg har åpnet den, og jeg så sikringen, den var blåst, jeg har erstattet det, men .. da jeg snudde på strømforsyningen, gjorde sikringen ikke blåste, men jeg har hørt en lyd som en høyttaler med noe støy. Jeg vet ikke hvor som soound kommer, men jeg så at de store kondensatorer, de to eneste virkelig store, virket som de har blitt spist for mye ... :) Fordi de er litt fett i toppen, faktisk en av dem har en ting som papir "lekker" int toppen. Mitt spørsmål er ikke det verdt å erstatte kondensatorer, eller selv om jeg erstatte kondensatorer, kan jeg må fortsette å erstatte komponenter, om og om igjen .... ? Takket 4 noen hjelp. Regards, Helder Silva

hei HelderS jeg har hatt denne feilen i min strømforsyning før og forandret de to nettfilter caps og det fungerte fint .. kan alle u trenger å gjøre er å erstatte disse to caps bare, og det vil fungere fint. Dette skyldes overspenning ja u kan erstatte noen ting, men ikke nødvendig å gjøre det, bare endre de to caps og se .. Det er lett å reparere det, men kanskje ikke verdt hvis u ha flere komponenter å erstatte, gå for nye bedre. Jeg mener bare endre de to kondensatorer og se om det fungerte fint det er ok, ellers gå for ny så det er kostnaden er mindre enn reservedeler med tid i reparasjon. en ting til .. hvis det ikke fungerte etter endring av caps gå å se åpne motstander på primærsiden av strømforsyningen det koster ingenting, men hvis u må chang bytte transistorer og othe stå ved transistor og så videre .. gå for en ny kraft. hilsen

Bruk en Ω meter for å måle resistancies av alle komponenter rundt bytte transistor, inkludert alle dioder, rektifisering bro, motstander, osv. Hvis du finner noen mistenkelig måling (nær 0Ω) sjekk denne komponenten, og om nødvendig erstatte den ..

Hei, igjen, og takk ... Jeg vil gjerne vite hvordan kan jeg teste Power Supply, uten å koble den til hovedkortet. Tusen takk Regards, Helder Silva

Fordi det er SMPS du vil trenge litt belastning. Hvis du har en 12V/50W bil pære for hånden kan du koble den til 5V/12V pinner, det burde gi + / - nok belastning til å operere under denne tilstanden .. En wire / sår 5/10W resiswtor av 10Ω eller mindre på 5V rail ville gjøre jobben ..

Når du flipped strømbryteren på ATX strømforsyning til på (noen ATX strømforsyninger ikke engang har en slik bryter), sender ATX strømforsyning en 5V (min 1A) strøm til hovedkortet gjennom pin 9 (5VSB) (fiolett farge ledning) på strømkontakten. Du skal kunne måle denne spenningen med et voltmeter. Hvis alt det er OK at du nå kan identifisere pin 14 (PS-ON) (grønn farge wire), som er makt-on pin, kan du bruke et stykke ledning korte pinnen 14 og 15 (svart). Hvis du strømforsyning har koblet strøm til den og strømbryteren på strømforsyningen er på, vil du se viften er turnning nå. Pin 8 (grå farge ledning) er det PWR_OK. Det er en vanlig TTL utgang som bør gjøres gjeldende høyt av strømforsyningen for å indikere at 12 VDC, +5 VDC og 3 VDC utganger er over underspenning rangerte tresholds og at tilstrekkelig strømnettet energi er lagret av converter å garantere kontinuerlig strøm drift innen spesifikasjonen. Hvis ingenting av dette skjer så bør du ikke plugge inn i hovedkortet ditt.

Hei, igjen! Jeg vil gjerne dele noe med deg, i kretsen av ATX PS, hettene synes å være bra, men en termistor nær sikringen mangler en bit av det. Selv presenterer den en normal verdi. Nå vet jeg ikke mye mer jeg kan gjøre, jeg skal prøve plakatene råd, og så, jeg tror jeg skal kjøpe en ny. Hilsen Helder Silva

Jeg også har problemer i SMPS problemet mitt er at +5 V i pin 9 fungerer, men jeg kunne ikke slå på SMPS hva som bør være problemet, og også dette skyldes svingninger i strøm.

Hei, Hvis din strømforsyning det brenner sikringen årsakene kan være to. Transitor av makt é i kortslutning eller den primære av transformatoren é i kortslutning. Jeg deg råd til å erstatte strømforsyningen fordi hvis det måtte gå i kortslutte primære med den sekundære du ville brenne din PC. [Size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 1 minutt: [/color] [/size] Hei, Hvis din strømforsyning det brenner sikringen årsakene kan være to. Transitor av makt é i kortslutning eller den primære av transformatoren é i kortslutning. Jeg deg råd til å erstatte strømforsyningen fordi hvis det måtte gå i kortslutte primære med den sekundære du ville brenne din PC.

Hvordan kan jeg måle resistancies med meters at ok eller ikke ok.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back