Batch signalbehandling, effektivitet og andre bekymringer

V

vice

Guest
Hei

Jeg er for tiden involvert i et prosjekt for å analysere store mengder rå akustiske data (~ 10TB).

Noen bakgrunnen ..
I hovedsak er disse dataene fra en hydrophone matrise, og ble brukt som en del av en partikkelfysikk eksperimentet.Ut av nysgjerrighet, vi planlegger å kjøre analyse over filer og prøver å isolere bioacoustic kilder i dataene.

Hva jeg vil vite er anbefalinger for programvare / language biblioteker for å analysere disse filene raskt og effektivt.

Computing effekt er egentlig ikke begrenset, har tilgang til en 50 kjerne klynge som jeg kan kjøre batch-jobber, men har så store mengder data effektivitet er en prioritet.Jeg har spilt rundt i matlab, men siden jeg ikke har mye erfaring med det, og det faktum sin ett tolkes, ikke sammensatt system, Jeg lurte på om det var gode, gratis bibliotek for C, C , Python, Java
osv. og hvis de ville være bedre enn matlab for denne store jobben.Mer info:
Filer er 22400Kbps WAV / Flac-filer, og er 10minutes av rå undersjøiske akustiske data.

Den viktigste kilden til bioacoustic støy vi søker etter er Ceteceans (delfiner / hval) muligens utvide til critter (reke) støy.Alle hjelpe ville være verdsatt
Skål

-v

 
Żródła branżowe donoszą, że AMD Radeon Fury X będzie dostępny w niedużych ilościach ze względu na problemy z produkcją pamięci HBM. Ponoć AMD będzie miał tylko 30.000 egzemplarzy Radeon Fury i Radeon X, ale nie ma ani słowa o tym ile kart będzie dostępnych na rynku. Pogłoski o niskiej wydajności produkcji HBM krążą już od kilku miesięcy, ale wcią...

Read more...
 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top