bidra til å optimalisere Cadsoft Eagle arbeid

V

vinodquilon

Guest
Her er jeg presentere min første seriøse praktisk arbeid i Cadsoft Eagle med en veldig enkel krets. Se vedlegget. Hjelp til å optimalisere mitt arbeid ved å peke eventuelle feil (hvis det har) i mitt arbeid. Jeg brukte skjematisk som referanse å plassere komponentene. Jeg brukte ledning bredde 0,024 Er det nok for etsing? Fire ledninger trekkes på komponent side. Men dette er ensidig bord. Så jeg vil koble fire direkte ledninger (uten lodding) på komponent side mellom ønsket poeng. Etter auto rute (Preferred retninger 1 Topp-N / A, 16 Bottom-*) disse fire ledningene forblir unrouted. Dens manuell ruting på loddetinn side er så kjedelig som for kryssinger. Så jeg rute manuelt dem gjennom komponent side. Det er tråd hopp. Betyr det er en god praksis? Har det noen behov for å slå av / på noen ekstra lag på komponent og loddetinn side? Jeg hjertelig velkommen alle meninger å forbedre mine ferdigheter i Eagle PCB fabrikasjon.

0.024 "= 0.6mm, som er rikelig stor nok. Selv en lav kvalitet PCB leverandør bør være i stand til å håndtere 10 du. Hvis du ønsker å autoroute en enkeltsidig PCB bør du skru av det øverste laget i ruteren og sett bunnen for å "retning *" - Jeg tror jeg har allerede sagt at tidligere bør du være i stand til å rute det uten koblinger Imidlertid er din ICs altfor tett sammen og 0.024 kan være for bred til å gjøre det har jeg ikke sett på detaljene... av skjematisk, men den er tegnet i en svært forvirrende måte. Det er vanlig å orientere komponenter alle på samme måte rundt og har et logisk signal flow (vanligvis fra venstre mot høyre). Dessuten er det vanlig å prøve å sette positive spenninger ovennevnte negative spenninger. Du har halvparten av komponentene roteres 90 grader og signal flyt er fra nedre venstre, opp til toppen og bock ned igjen. Du har NPN transistorer som ser "opp-ned", selv etter at du slår papiret rundt til les legendene. Keith.

Keith. [/Quote]. Sch og. BRD-filene ville ikke støtte på dette forumet. Ellers kan jeg feste dem som det er mye mangler fra styret pdf.

[Quote = keith1200rs] Prøv zipping dem først. Keith. [/Quote] Her er de ...

Jeg har ikke hatt mye tid til å se på det, men flytte komponentene litt lar autorouter å få bare ett unrouted wire. I ruting PCB, er plassering av komponenter svært viktig. Jeg rute manuelt nesten alle mine plater og generelt plassere komponentene og orientere dem med tanke på routing så jeg ikke ender opp med unreachable komponenter eller dårlige, lange baner. Forresten, hadde styret og skjematisk forskjellige navn. Jeg antar du bare omdøpt dem som de normalt ville ha samme navn. Keith.

Jeg glemte å nevne - Jeg re-arrangerte skjematisk på en måte som jeg tror gjør det lettere å forstå (for meg i hvert fall:) Keith.

[Quote = keith1200rs] Jeg glemte å nevne - Jeg re-arrangerte skjematisk på en måte som jeg tror gjør det lettere å forstå (for meg i hvert fall:) Keith [/quote] godt begunstiget.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back