binærinngangen til pic microconroller

P

pisces12

Guest
hi ... hvordan å konvertere binære innspill til pic mikrokontroller til desimalverdi .. for eksempel inngangen er 1100100 = 200 .. jeg bruker PICC kompilatoren .. Tq

Hei pisces12, Fortell oss hvordan du gir den binære input, seriell eller parallell? Hvis det er parallelle, innspill til 8bits til en enkelt port og lese port verdi til en variabel. Hvis du ikke kommer til å vise verdien, er det ikke behov for konvertering. Dens et spørsmål om hvordan du visualiserer innholdet av variabelen. Du kan tenke det som et binært eller desimal eller heksadesimal ....

sorry, men kan jeg spørre. hva mener du med seriell eller parallell innspill? Jeg trenger ikke å vise det, men jeg kommer t å bruke verdien i beregningen min.

Hei pisces12, Hvis du bruker det i beregningene så du kan bruke det uten noen modifikasjoner. For eksempel: unsigned short int x, / / x er en 8bit variabel. . . x = PORTB; / / lese 8bit verdi fra PORTB til x nå, hvis 8bit verdien inngang på PORTB var = 1100100 deretter x = 1100100 binært == 100 desimale == 64 heksadesimale Bare representasjon av verdi er i endring i ovennevnte tilfeller og omfanget forblir den samme.

uhm .. HI! Jeg var tilfeldigvis tenke om det samme.-D? Lignende, Hvordan ville jeg satt inn code en 8 bit binær som input og konverterer den til desimal så langt, jeg planlegger å eksperimentere med brytere . Jeg tildelt PORT B som input og jeg erklærte en variabel av type byte hvor verdien vil bli lagret ... og jeg brukte denne koden: a = (((PORTB og 0xF0) div 10)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back