bond pad design rule

A

andy_z

Guest
Vi bruker TSMC 0.18micron 6 Metal 1 poly (1.8V/3.3V) technology.We tiden bruker bånd blokker med et metall pads definert på alle 6 metall lag under passivering bindingen pad åpning.Disse er en rekke vias knytte disse metall pads sammen.
Ideen er å fjerne metall putene fra lag 1,2,3 eller fra lag 1-5, dvs. å forlate toppen metal pads only.
Vi trenger det for å redusere bånd pad kapasitans.

Kan noen råd om gjennomførbarheten av denne tilnærmingen fra dør produksjon og flip chip montering synspunkt?

Firma Seagate przedstawiła dziś pierwszy w branży dysk twardy, który jest przeznaczony specjalnie do monitoringu i oferuje usługę Seagate Rescue - Seagate Surveillance HDD. Dysk zaprojektowany specjalnie pod kątem monitoringu i analityki wideo z usługą odzyskiwania danych. Usługa pozwala przywrócić informacje utracone wskutek złośliwych działań alb...

Read more...

Du bør følge TSMC reglene fra deres DR Dokument og Bond regler fra
emballasje leverandøren.Jeg tror ikke de vil tillate det.

Det er ingen direkte krav om full stackup av "dummy" pads under finalen eksponert bindingen pute i TSMC flip-chip design regler.På den annen side at TSMC reglene for wire utjevningsforbindelse inneholde en detaljert beskrivelse av slike stackup.Også jeg tror dette er svært lik en vanlig wafer-level omfordeling der bump pad er den eneste metal-lag uten metall pad stackup nedenfor.
Men jeg er ikke helt sikker på at dette er akseptabelt for loddetinnet dunk og gull SBB begge.

Hei,

Som jeg vet, hvis chip går for flip-chip binding.Obligasjonslånet puten kan reduseres som du nevnte.Men siden din hensikt er å redusere bindingen puten kapasitans, vil denne metoden ikke gir tilstrekkelig reduksjon.Flertallet av bonding puten cap kommer fra ESD beskyttelse enheten.Jo bedre løsning er å bruke lav-cap pad design.Som jeg vet, er så lav som 1pF innspill cap oppnådd via TSMC 0.35u prosess.

Hop det hjelper:)

Hei sunjimmy,

Du har rett, det er et problem også.Vi har utviklet vårt eget ESD strurture med redusert kapasitet på ca 0.7pF.

Hvis du vil bli lav hetten inn puten du kan gjøre for å følge
1.redusere Putestørrelse
2.legge puten til underlaget gap (rettferdig bruk top mental)
3.ESD beskytte legge klemme krets (bruk klemme krets redusere puten cap)
ikke bruk til store mos beskytte
Denne min noe erfaring for aksje

Alkohol

har noen vite

krets under IO_PAD binding pad ...som om Pad Pilling problem?

beklager

Jeg Problemet er PAD peeling problemet ..på ,18 TSMC um

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back