Bygningen lang ledning kommunikasjon

I

indynetra

Guest
Hei, jeg planlegger å bygge en lang ledning mester slave Kommunikasjon system med mindre no: av ledninger. at jeg trenger rundt 2 km avstand med mange slave systemer (<128). mitt spørsmål er hvilken protokoll som er best egnet for dette systemet, og tar imot design ideer, kretser osv. takket indy

Hei TI selskapet har SN65HVD22D og likemenn for RS485 kommunikasjon for lange avstander og støyende omgivelser, kan du bruke RS485 repeatere for flere distanser hvis du vil. Du kan MODBUS protokoll for Master slave drift, se w * wm * odbus.org Hvis u har enkelt master og slave (punkt til punkt) så kan du bruke zarlink ST-BUS og MT9172 IC, er det egnet for 5km kabler med en bit feil i millioner på denne lengden. bye

Ethernet er mest stabile og pålitelige selv nye, vil det bli en ny Stander med strøm på ethernet

Er det noen HAV kilde for smbus implementering på UC?, jeg ønsker å vite mer om Power over Ethernet thx indy

Jeg har testet RS485 med vulgaris 75176 på 4,2 Km @ 9600 bps og 2 slaver, ble ledningen 0.7mm telefonledningen. Jeg forstår ikke spørsmålet om protokollen, er avstanden un elektriske faktor, kan du bruke hva du vil, jeg bruker min protokollen med 16-bits CRC, så jeg kan gjøre alt det jeg tror

Du bør ac i design, kan problemer oppstå mens du arbeider med DC-strøm i lange avstander.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back