[Cadence] Starte MMSIM verktøy

P

Pazuzu

Guest
Hei dette er trolig en svært noobish spørsmål, men jeg har alvorlige problemer med dette. Jeg ønsker å simulere en tilpasset transistor (egendefinert betyr at jeg ønsker å spesifisere både alle egenverdi og alle ytre parametre det av meg selv) og derfor installert (eller snarere IT fyren gjorde det) den MMSIM72 modulen sammen med flere andre IC pakke moduler på en Red Hat Linux PC. (Jeg håper det er riktig installert, men jeg kan ikke bevise dette). Før det ingen tråkkfrekvens programvare ble installert på PCen. Etter å ha svært liten erfaring med Linux og enda mindre med slike kompliserte programvaren jeg dont vite hvor å starte tilsvarende verktøy. Det eneste som starter med et GUI er KQViewer (jeg bare måtte fikse lisensiering saker der). Prøver å starte ting som "spøkelset" ender opp med feilrapporter. Jeg selv vet ikke hvordan dette er tenkt å fungere. Således hvis du har en detaljert tutorial hvordan du arbeider med kadens / mmsim etc., så ikke nøl med å poste en link. Eventuelle andre kommentarer fortelle meg hvordan du begynner som verktøy er også hjertelig velkommen, selvfølgelig. Kanskje så prøve og feile fører til noe ...

Først, les doc: Se på installation_dir / doc / install / installTOC.html Du må starte 'virtuose' eller 'icfb ", og deretter å lage en skjematisk, og deretter aktivere Analog utforming miljøet simulere det ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back