CPW Simulering på CST Mikrobølgeovn Studio

M

mauroferrari_

Guest
Alle kan gi meg et eksempel på simulering i CST av en coplanar mikrobølgeovn krets? Så jeg kan se hvordan du setter opp portene Thanks

Hei, bare sjekk sidebane kopling i MWS eksempler. De bruker Multipin port med flere aktuelle sett. Du kan gjøre det samme med coupler din. F.

Takk for dine råd .... Jeg åpnet Lange coupler i CST eksempelet katalogen, men jeg har sett at porten er enkle og ikke multipin ... Hvilken er riktig? Multipin bølgeleder porter eller enkle bølgeleder porter?

Hei. avhenger .. Hvis signalet linjen er ganske langt fra hverandre, kan du tilordne en port for hver linje. Pass på at portene ikke overlapper hverandre. Hvis linjen er nærmere hverandre kan du bruke en multipin port med flere aktuelle sett i stedet. F.

[Quote = RFSimulator] Hei. avhenger .. Hvis signalet linjen er ganske langt fra hverandre, kan du tilordne en port for hver linje. Pass på at portene ikke overlapper hverandre. Hvis linjen er nærmere hverandre kan du bruke en multipin port med flere aktuelle sett i stedet. F. [/quote] Her finner du den strukturen som jeg postet i en annen diskusjon om dette forumet, kan du fortelle meg om porten oppsettet er riktig? Takk:! H ** p: / / www.edaboard.com/download.php?id=103698 Den diskusjonen er på: h ** p: / / www.edaboard.com/ftopic82440.html

Hei, du du bare postet geometri (*. mod og *. PAR) fil. Nedlastingen inneholder bare et bilde. F.

[Quote = RFSimulator] Hei, du du bare postet geometri (*. mod og *. PAR) fil. Nedlastingen inneholder bare et bilde. F. [/quote] Her finner du hele CST prosjektet, da jeg simulere denne strukturen finner jeg feil resultater (jeg synes at portene er kortsluttet) kan dere hjelpe meg å sette korrekt simulering? Takk

Hei, jeg hadde en rask titt på strukturen din. Den Vias i modellen er Vacuum. Er du sikker på at dette er riktig? Videre Porter 2 & 3 er direkte plassert på et GND bro. Fordi GND bruene ikke er koblet med de viktigste GND (vias problem) porten modus løsere ser litt "flytende" metallplater rett ved havnen. Vennligst endre dette. Til slutt vil jeg flytte portene 2 & 3 unna broer uansett. Dersom brua er endelig tilkoblet porten modus Solver vil kalkulere en modus som inkluderer broer. Dette vil sikkert variere fra CPW modus. Når du har noe som dette det skal være inne i konstruksjonen, og ikke rett ved havnen. F.

Du har rett, må via være ledende, men broene, er hvis du zoomer strukturen ikke er forbundet med port ... Tror du at multipin porter er riktige?

Hei, jeg fortsatt ville flytte portene bort ved å utvide CPW. Du vil få høyere orden moduser ved brua og disse modusene bør ikke være for nær portene. Dine dimensjoner er ikke riktig. Foreløpig Coupler er ca 1m i størrelse! Den Port Definisjonen generelt bør være OK når du korrigert dette. Bare sjekk impedansen av correcte modell. Hva impedace du forventer deg? F.

[Quote = RFSimulator] Hei, jeg fortsatt ville flytte portene bort ved å utvide CPW. Du vil få høyere orden moduser ved brua og disse modusene bør ikke være for nær portene. Dine dimensjoner er ikke riktig. Foreløpig Coupler er ca 1m i størrelse! Den Port Definisjonen generelt bør være OK når du korrigert dette. Bare sjekk impedansen av correcte modell. Hva impedace du forventer deg? F. [/quote] Jeg korrigert dimensjonene av prosjektet (um), men jeg forstår ikke hvorfor broene gjøre høyere orden moduser? Kan du forklare meg please?

Hi! Dette kan forklares ved hjelp av en enkel coax steg. Langt vekk fra trinnet, har jeg en veldig fin TEM feltet mønster. Når du kommer svært nær trinn, feltet mønster endringer på grunn av feltet forstyrrelser generert av trinn. Resultatene feltet kan vurdere å være en sum av alle de høyere orden coax moduser. Disse modusene kan vanligvis ikke overføres via coax fordi de er Bellow cut-off. De er bare til stede ved trinnet. Forresten: Dette er hvordan Mode Matching programmene fungerer. De finner vekten koeffisientene for høyere orden moduser på begge sider av trinnet ... I CPW vil du ha samme effekt. Rundt GND broer, har feltet mønsteret å forandre for å oppfylle alle randbetingelser gitt av geometrien. Disse endringene er lokale og de kan ikke formere seg. Men WG porten ikke liker disse "forstyrrelser" rett ved porten fordi porten prøver "per definisjon" for å opphisse struktur med en ren modus. Dette er hvorfor det er fornuftig å ha porten noe bort fra den neste diskontinuitet F.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back