Død FARNELL LS 30-10 Power Supply

D

dkn

Guest
Hei. Jeg søker etter en person som har en av disse variable strømforsyninger.
IMG_2948.jpg
Mine har vært død i lang tid på grunn av noen highvoltage slå tilbake. Men det ville være så fint om det kunne bli reparert. Problemet er at en motstand på R13 er blåst og jeg er ikke i stand til å lese sin fargekode. Videre grunnen til hvorfor er blåst ut var til stor sikring montert, så når jeg endelig finner denne motstand, jeg trenger å finne den faktiske årsaken til shorting.
IMG_2945.jpg
Kan meget vel være den komponenten ligger på heatsink, men jeg har ikke vært i stand til å finne et dataark, og blåst motstand har slettet en del av navnet. Håper noen kunne være helpsome og åpne sine PSU, og kanskje ta et bilde av dette området. Takk for din tid. Hilsen Dennis [/img]

Jeg finner er Farnell svært nyttig. Prøv å kontakte dem for å se om du kan få den manuelle eller hvis de kan fortelle deg hvem som faktisk produserte det. Brian.

Hei. Takk for svar. Jeg har sendt en melding til Farnell, håper jeg de vil være nyttig ofcause, men jeg har mine tvil. Så hvis noen har dette Strømforsyning, ville jeg være veldig glad om du kunne ta et bilde av området nevnt før. Thanks

Hei, Kan du fortelle pls hva slags regulator er på siden? Hopfely er det bare en typisk (program) krets og du kan bli en motstand verdi ... Ellers er det mulig, at du trys "reengineering" & tar / drows et skjema fra din PCB? K.

Jeg har tatt et par bilder for å få en bedre oversikt. http://asdev.dk/powersupply/IMG_2949.jpg http://asdev.dk/powersupply/IMG_2950.jpg http://asdev.dk / powersupply/IMG_2951.jpg http://asdev.dk/powersupply/IMG_2952.jpg Slik det ser ut for meg, dette er kilden til den faktiske spenningen til å være outputted. Det er en mindre transformator rett bak mål kontakten, og det går til vanlig 7805 og 7812, slik at det må være for kontroll ut. Jeg antar har denne delen ikke er skadet. Så det må være en slags switchmode MOSFET ligger på heatsink, og motstanden som er blåst, kan være shunt motstand brukes til meassure ampere bruken jeg gjette. Det ble reist mye over print, og må ha vært en 5 eller 10 w. Så kanskje motstanden er ikke så vanskelig å finne igjen, skikkelig en lav verdi som 0.1ohm. Det betyr at jeg kunne prøve lave verdier inntil Ampera viser displayet riktig. (Hvis retten gjette sin bruk ofcause ...) Men hvorfor det skal være plassert på highvoltage side virker litt rart kanskje ... Vel bringer meg tilbake til MOSFET ser fyren på heatsink, men det jeg trenger et dataark før en erstatter. Takk igjen for å prøve å hjelpe meg ut her. / / Dennis

Hei, jeg også har denne typen Power Supply (Litt Feil). Mines faktisk badged og laget av Wayne Kerr. Fra bildene dine vil jeg si det er identiske. Motstanden (R13) er 1R0 og ser ut som en Carbon Resistor, som ved det dimensjoner ville gjøre det 1W. Men Metal film motstander av de samme dimensjonene er 2W. Den Transistor du henviser til (Q2) på enheten min er en Texas Instruments TIPL762A, som er en NPN silikon Strøm Transistor. Av en eller annen grunn kunne jeg ikke finne noen data på dette på TIs hjemmeside, men data er tilgjengelig på http://www.datasheetpro.com/ for Bourns enheten. Forresten motstanden er på Mains siden av Switch Mode og har ingenting å gjøre med dagens sensing for frontpanelet meter. Jeg husker bruksanvisningen for denne enheten følger en skjematisk og full liste over deler. Uheldigvis har jeg mistet min og Wayne Kerr ønsket å belaste meg £ 60.00. Chris

Hei dkn, Im sorry, hjemme jeg ikke kan åpne host w. bildene ... Her er et dataark av TIPL762: http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/20180/POINN/TIPL762A.html Slik jeg ser det fra chris bilde, motstanden må være en Philips type! :) Det eksisterte mellom 1 ... 3W, må du fortelle tiltakene fra det ... Kanskje D = 3xca. L = 10-11mm. K. [size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 2 minutter: [/color] [/size] @ ChrisGn, kanskje du kan gi oss visste at Wayne Kerr Typ Nr. pls? Tnx! K.

Hei, er Motstanden ca 16mm lang med 5.5mm Dia. Den Wayne Kerr modellnummeret på frontpanelet er identisk med den Farnell, dvs. LS30-10. Faktisk den eneste forskjellen med frontpanelet er at Farnell skrives istedenfor Wayne Kerr. Det er en modell nummer på baksiden like over serienummeret. Dette er 11LS3010. Hvis noen ikke får CCT diagrammene for dette så gi meg beskjed. Problemet jeg har med min er at når jeg trykker på Utgangseffekt knappen enheten går inn i dagens grense for et par sekunder, dvs. en altfor treg stige tid, og jeg har ikke lyst reverse engineering som en del av kretsen . Chris

Hei, Imponerende med all den hjelp, veldig snilt av dere alle:) Jeg loddet av strømmen transistor og prøvde å slå den på, og så kommer lyset i displayet og sikringer stoppe blåser. Så jeg tror det er en god mulighet for at den defekte komponenten. Jeg har vært å lete rundt etter en erstatning, ikke kan finne nøyaktig det samme. Og im veldig overrasket over at retten har en så begrenset utvalg. Jeg har funnet dette andre steder: http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/philips/BUT12.pdf Bør det ikke være bra nok? Ofcause ikke samme pakke, men thats riktig det minste problemet. / / Dennis

Hallo, Kanskje ikke, fordi ingen vet hvordan muchcurrent må Swit transistoren og med hva en frekvens? Den TIPL har ca. dobbelt så mye peak strøm og (kanskje er mer relevant) ca, 10x kortere bytte & edge + lagring tider ... Jeg tror, du kan ta en risiko og endre transistor til BUT12 :) Hopfely vil være den opprinnelige heatsink nok ...? Har du sjekket for TIPL av ... Mouser.com & ...// octopart.com også? K. Octopart bringer to distis for den opprinnelige Transistor !:): http://octopart.com/parts/search?q=tipl762a&js=on

Hei, Har du en TIPL762A fra en lokal butikk og erstattet det. Og det å jobbe igjen nå! Så jeg er super glad, trenger du ikke nå hva du har før du mister det: D ChrisGn og karesz kan ikke takke deg nok for hjelpen! / / Dennis

Hali dkn, :) Du er velkommen, men "til slutt" du er på lodding jern :)! Fordi du har en ny en Ohm/2-3W, fikk du sjekket dagens grense funksjon pls også? Men jeg husker, er disse i primær del, kanskje for "in-rush" strømbegrensende ... Vær glad w. det! Hei ChrisGn, Hva er din "Litt Defekt" problem pls. med Wayn Kerr? K.

Hei dkn, Glad du fikk det gående ... karesz, The Litt Feil Problemet mitt PSU lider av er at på trykke på Utgangseffekt knappen, sparker PSU nåværende grense i et par sekunder forårsaker utgangsspenningen å stige altfor treg. Det gjør den ikke under noen belastning. Som du kan bildediagnostikk dette fører til problemer når jeg tester noe som har en R / C makt på reset CCT. Det jeg har å gjøre er å koble det noen gang er det jeg tester etter at jeg har slått på PSU utgangseffekt. Det er nesten som om det er en rødmusset stor stor kondensator koblet på tvers av sin produksjon. Og før du spør, er spenningen følelse innganger festet til utgangene riktig. Jeg må innrømme at PSU har vært å oppføre seg som dette for et par år nå og jeg har blitt vant til dette innfall. Jeg bare fortsette å søke på nettet innimellom for å se om jeg kan finne en CCT diagram, så kanskje jeg får rundt til mending det, så det er egentlig ikke toppen av min prioriteringsliste. Chris

Gjeldende grense ser ut til å fungere fint og være nøyaktig nok. ChrisGn -> Er du sikker på at det er et problem med PSU? Mine er langsom også en stigende, spesielt når cl er under 1 amp, tar det noen sekunder. Jeg tror det bare er ment å være på denne måten, med mindre du husker enheten skal fungere annerledes? Kanskje det bare en svært skånsom strømforsyning: D / / Dennis

Dennis, Kanskje din rett, spenningen stiger aldri var fantastisk da CL ble satt lavt, og jeg blir litt kresen. Det er bare det at jeg husker testing en belastning på inntil baserte kort når PSU var nytt, og hadde ingen problem med opp i R / C reset krets. Hvis jeg teste det samme styret (s) nå tilbakestilt ofte ikke fungerer ordentlig. Kanskje det var marginal da, og det er komponent aldring (noe vi glemme) på enten PSU opp boards eller begge deler. Mest sannsynlig om det er hjernen min som er aldring og jeg var testing da med en langt høyere CL enn jeg burde ha vært! Uansett, fungerer PSU for hva jeg trenger det for, så jeg vil ikke være utgifter som helst på å prøve å fikse en feil som kanskje ikke er der. Chris

Hei Chris, [quote = ChrisGn] ... Jeg vil ikke bruke noe tid på å prøve å fikse en feil som kanskje ikke er there.Chris [/quote] Vi har alle problemer med tiden :-(... I alle case_a stiger for mye sekunder som du skrev det. tror jeg ikke er veldig god å bruke og er ikke en Reklam for leverandør Farnall / Wayn Kerr ... Et problem er selvsagt å finne noen kretser over dem K.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back