DC / DC omformer spørsmålet

M

mastevano

Guest
Hei,

Jeg har et spørsmål angående utgangsspenning beregninger av en DC til DC boost omformer.Jeg forstår hvordan du calcuate output hvis input er en ren DC signal.

I søknaden min, vil jeg være å bruke en diode bro likeretter å konvertere meg vekselspenning til likestrøm.Dette er den kurveformen som vil være innspill til min boost omformer.

Hva inngangsspenning bør jeg bruke?Må jeg ta gjennomsnittet eller RMS på signalet etter broen over likeretter?

Kontrollen løkke vil justere duty-syklusen for deg og opprettholder utgangsspenning konstant, slik at utgangsspenningen blir satt ikke av spenningen, men av skillet og referanse.Plikten-syklusen vil endres i henhold til momentant inngangsspenningen, holde produksjonen konstant.
For å få en idé om hvor gjennomsnittlig toll-syklusen vil bli, bare bruk den gjennomsnittlige inngangsspenning.Maksimum tax-syklusen vil tilsvare minimum øyeblikkelig spenning og minimum tax-syklusen vil oppstå av maksimal øyeblikkelig inngang.
Men for å beregne transistoren nåværende alltid bruke minst mulig momentant spenning, for et worst-case scenario.

Jeg antar at du bruker jevne kondensator mellom brua og boost omformer, slik at innspill uregulert spenning vil være om lag 1,4 * AC (RMS) spenning før brua, og at verdien (-x% rippel) kan du bruke i transistor beregninger ..
Vennlig hilsen
IanP

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back